یاهو در راستای تقویت موتور جستوجوی خود آزمایش ابزار جدیدی به نام Search Pad را آغاز کرده که برای تشخیص هدف جستوجوی کاربر و ارایه نتایج بهتر طراحی شده است.
(ایسنا)، این ابزار جدید که در سرویس جستوجوی یاهو قرار گرفته با شاخصهایی مانند زمانی که کاربران در یک سایت گذراندهاند و الگوهای جستوجوی دیگر تلاش میکند به هدف کاربران پی ببرد و به آنها در یافتن اطلاعات کمک کند.
ابزار Yahoo Search Pad واژههای مورد جستوجوی کاربر در سایت را پیگیری میکند و هنگامی که تراندی را تشخیص میدهد، ذخیره نتایج در یک سند آنلاین را پیشنهاد میکند. اگر کاربر توصیه آن را قبول کند صفحهای را نشان خواهد داد که در آن وبسایتهایی که کاربر قبلا در ارتباط با موضوع مورد نظرش از آنها بازدید کرده اضافه شدهاند.
کاربران نمیتوانند در این برنامه مبتنی بر وب نتایج را تفسیر کرده، صفحاتی را که دوست ندارند حذف کنند و یا آنها را که میخواهند از نو مرتب کنند و هنگامی که کاربر متن را از وبسایتی کپی میکند که از طریق یاهو به آن دسترسی نیافته این برنامه به طور خودکار نشانی وبسایت را جستوجو و آن را اضافه خواهد کرد.
یاهو آزمایش عمومی این سرویس را بهصورت محدود و برای کاربرانی که بهطور تصادفی انتخاب شدهاند آغاز کرده است اما این سرویس در ماههای آینده برای تمامی کاربران موجود خواهد بود.