نخستین شبکهی اجتماعی برای شرکتهای هواپیمایی تا پایان سال جاری میلادی به وسیلهی گروه ایرفرانس KLM راهاندازی میشود.
به گزارش سرویس فنآوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وبسایت bluentiy به مسافران امکان میدهد با افراد دیگر در پرواز مشابه یا کسانی که قصد رفتن به مقصد مشابه آنها را دارند در ارتباط باشند.
این شبکهی اجتماعی به زبانهای انگلیسی، فرانسوی و آلمانی موجود خواهد بود و زمانی که پرواز رزرو شده و مسافر صاحب بلیت الکترونیکی شد قابل دسترس خواهد بود.
کاربران میتوانند یک پروفایل شخصی یا اداری را انتخاب کنند، نشان دهند چه کشورهایی را میشناسند و یا درخواست کنند در طول پرواز کسی مخل آرامش آنها نشود؛ قرار گرفتن لینکی به اطلاعات فیس بوک نیز برای این سایت پیشبینی شده است.
شایان ذکر است این شبکهی اجتماعی برای مسافران پروازهای هوایی در حالی راهاندازی میشود که دسترسی به اینترنت بیسیم در فرودگاهها دشوار و گران است.