تردید در استفاده از ابزارهای وب2 در آموزش - آموزش الکترونیک - اخبار

تردید در استفاده از ابزارهای وب2 در آموزش

دسته : آموزش الکترونیک در تاريخ ۱۳۸۷/۶/۱۷ ۴:۵۴:۱۷ (976 بار خوانده شده)
ایتنا - آموزگاران در استفاده از ابزارهای وب2 عقاید متفاوتی دارند، برخی آن را یک وسیله سودمند دانسته و برخی دیگر از آن به یک عنصر غیرضروری که موجب حواس‌پرتی دانش‌آموزان می‌شود یاد می‌کنند.


بر اساس تحقیقاتی که اخیراً از سوی Telewest Business صورت گرفت نیمی از معلمان برنامه‌های وب2 را ابزارهای آموزشی سودمندی دانسته که تأثیر مثبتی بر کیفیت آموزش خواهند گذاشت اما نیمی دیگر به این ابزارها بعنوان سرگرمی‌هایی که تنها موجب حواس‌پرتی دانش‌آموزان می‌شود نگاه می‌کنند.

مطابق نتایج این تحقیقات 20 درصد از معلمان می‌گویند فاقد مهارت و تجربه کافی برای استفاده از وب2 و یکپارچه‌سازی آن با روش‌های آموزشی سنتی می‌باشند.
23 درصد دیگر نیز می‌گویند از اینکه دانش‌آموزان در هنگام استفاده از سایت‌های اجتماعی اطلاعات بیشتری را از معلم خود نشان بدهند واهمه دارند.

در این بین خود دانش‌آموزان و والدین آنان بیشتر از دیگران از خود اشتیاق نشان می‌دهند.
66 درصد از این دسته اعتقاد دارند که نرم‌افزارهای وب2 ابزارهای سودمندی در بحث آموزش محسوب می‌شوند.

مطابق نتایج اعلام شده از سوی Telewest Business سی و شش درصد از گروه اخیر اعتقاد دارند که استفاده از این ابزارها موجب افزایش خلاقیت شده و سی و پنج درصد نیز عقیده دارند که که استفاده از این روش‌ها موجب افزایش مهارت‌های ارتباطی خواهد گردید.

Dave Alderson متخصص روابط عمومی Telewest Business می‌گوید اگر مدارس خواهان این هستند که بهترین فرصت‌ها را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند می‌بایستی خود را با آخرین تمایلات تکنولوژیک وفق دهند.

این تحقیقات در قالب یک نظرسنجی از بین 1500 تن از دانش‌آموزان، والدین و معلمان صورت پذیرفت.