فارس- یک شرکت انگلیسی به نام Voice Commerce که در زمینه عرضه نرم افزارهای تشخیص صوت و شناسایی بر مبنای صدا فعال است موفق به طراحی سیستم جدیدی شده است که امنیت سرویس های بانکی را افزایش خواهد داد.
در قالب این سیستم مقرون به صرفه صدای مشتریان خدمات بانکی که از تلفن یا اینترنت برای دسترسی به حساب بانکی یا تبادل پول استفاده می کنند به جای کلمات عبور متنی به کار گرفته می شود.
در نتیجه آنان می توانند مجموعه ای از حروف و کلمات را به عنوان رمز عبور انتخاب کنند و آن را برای ورود به سیستم بانکی قرائت کنند. سیستم پس از دریافت صدای فرد، مطابقت آن با صدای ذخیره شده به عنوان کلمه عبور را بررسی کرده و سپس اجازه ورود به سیستم را صادر می کند.
کارشناسان معتقدند با استفاده از این روش کلاه برداری های مالی که حاصل سرقت کلمات عبور است به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
این روش مورد توجه و استقبال تعدادی از بانک های بریتانیا قرار گرفته و در حال حاضر تست و بررسی آن با دقت در حال انجام است، ولی هنوز مشخص نیست در چه زمانی استفاده عملی از آن آغاز خواهد شد.