هدف اصلی این موسسه، گسترش و ترویج برنامهنویسی، بخصوص کمک به توسعه آموزش مبانی کدنویسی در لایههای مستعد کاربران مانند جوانان است.
مؤسسه Code.org در سایت Medium، گزارش نمود از نخستین باری که در سال 2015 با مایکروسافت برای اولین فعالیت Hour of Code ماینکرافت همکاری را آغاز نمود تاکنون، بیش از 85 میلیون کاربر از طریق ماینکرافت با کدنویسی «آشنا» شدهاند.
گفتنی است هدف اصلی این مؤسسه، گسترش و ترویج برنامهنویسی، به خصوص کمک به توسعه آموزش مبانی کدنویسی در لایههای مستعد کاربران مانند جوانان است.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از سایت ciodive، مایکروسافت در حال خلق سه «ماجراجویی» مختلف برای مشارکت ماینکرافت در Hour of Code است. بر اساس این گزارش، دانشآموزان با کاراکترها، المانها و اصوات این بازی آشنایی دارند که باعث میشود پیشرفت در کدینگ برای کودکان آسان شود.
دانشآموزان همچنین از ماینکرافت برای یادگیری مهارتهای ورای علوم کامپیوتر، از جمله جبر، تاریخ و شیمی استفاده میکنند.
مطابق اهداف این برنامه، پرورش نسلی که آگاه به مهارتهای علوم کامپیوتر باشد، همراستا با اقتضائات نیروی کار در قرن بیستویکم است.
مایکروسافت با برنامه TEALS خود -که در سال 2009 آغاز گردید- به مرحلهای رسیده که در حال حاضر بر روی مشارکت کودکان در مشاغل STEM کار میکند. این برنامه به حدود 350 مدرسه در 29 ایالت، از جمله واشینگتن دیسی خدمات ارائه میکند.
طبق گزارش مایکروسافت، از 12 هزار دانشآموزی که این شرکت با آنها کار میکند، 33% دختران جوان هستند.
با این حال و با وجود تلاش شرکتهایی مانند مایکروسافت، وضع قوانین برای پیادهسازی دورههای گسترده علوم کامپیوتر به کندی پیش میرود. کمپینهای مناسب آموزش و بازاریابی نقشی کلیدی در سوق دادن کودکان کم سن و سال در حوزهای فنی ایفا میکنند که در حال حاضر به شدت به دنبال استعدادهای بیشتر است.
با هدف جبران این کاستی، شرکتهایی که بازیهای محبوب کودکان مانند ماینکرافت، Hot Wheels و... را تولید میکنند بر روی تجمیع کاراکترهای محبوب و کد کردن یکپارچه کار میکنند.
Mattel (شرکت مادر باربی) در صدد است که تا سال 2020 کدینگ را برای 10 میلیون کودک فراهم آورد، به ویژه دختران جوانی که علاقهمند به حرفههایی مانند دامپزشکی، فضانوردی یا مهندسی رباتیک هستند.