کاربران قادر خواهند بود با استفاده از اسنپمپ، یا لنزهای واقعیت افزوده اسنپچت، پیامهای مبتنی بر مکان را کشف کنند.
ه گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تککرانچ، Snap Map نامی است که اسنپچت برای ترکیب محتوای آنلاین خود با روشهای تجمیع واقعیت آفلاین برگزیده و آن را به عنوان حق اختراع ثبت نیز کرده است.
بنابر گزارشهای منتشره، شرکت تازهکار Drop که در زمینه مکانیابی واقعیت افزوده فعالیت میکند، اعلام کرده که شرکت اسنپ مالکیت فکری فناوریهای این شرکت در سال ۲۰۱۵ خریداری کرده است؛ از جمله حق اختراع «پیامرسانی مبتنی بر مکان».
گفته میشود در سال ۲۰۱۳، شرکت دراپ برنامهای ایجاد و عرضه نمود که به کاربران اجازه میداد عکس یا متن را به یک مکان خاص ارسال کنند و برای پیروان (فالوئرهای) نیز پیامی فرستاده میشود تا وقتی به آن حوالی میآیند، به آنجا هم نگاهی بیندازند.
بدین ترتیب اسنپچت میتواند با استفاده از مالکیت فکری شرکت دراپ، ویژگی مشابهی ایجاد کند تا کاربران بتوانند با استفاده از اسنپمپ، یا لنزهای واقعیت افزوده اسنپچت، پیامهای مبتنی بر مکان را کشف کنند. البته اسنپ هنوز در این مورد نظری ارائه نکرده است.
گفته میشود اسنپچت میتواند با افزودن اسنپمپ، وزن مجموعه حق اختراعهای خود را تا حد زیادی افزایش دهد.
ایوان اشپیگل (مدیرعامل اسنپ) در سال ۲۰۱۴ یک حق اختراع برای دیدن عکسهایی که در جایی از سایر افراد گرفته شده و همچنین باز کردن (unlocking) عکسهای geofenced از دوستان ثبت کرد.
از سوی دیگر، اسنپ حق اختراع مربوط به یک ژئوفیلتر را هم از شرکت تازهکار Mobli با بهای ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار به دست آورد.
گفتنی است اسنپچت تا پیش از عرضه عمومی سهام خود، ۲۴۵ حق اختراع از آیبیام خریدای کرد؛ از جمله مواردی برای نشان دادن موقعیت فرستندگان پیام بر روی نقشه و برآورد موقعیت کاربران شبکههای اجتماعی.