کاردنر 23 ساله و ریچاردسون 21 ساله، خالقین این اپ، پس از به جیبزدن پول زیاد، با کالج خداحافظی کردند تا تمام وقت خود را صرف شرکت تازه تاسیس کنند.
تکنولوژی در کنار مزایای بسیاری که برای بشر داشته است، عوارض جانبی و معایبی را نیز به همراه آورده که بخش مهمی از این عوارض جانبی مربوط به روانشناسی شخصی و اجتماعی ما است.
اما واقعیت آن است که اگر تکنولوژی این معایب را ایجاد کرده خود نیز باید توان ترمیم و اصلاح آن را نیز داشته باشد.
۱ – یک توییت
به گزارش ایتنا از تابناک، یکی از کاربران ایرانی در یک توییت جالب توجه که در کانالهای تلگرامی نیز منتشر شده است به مطلبی اساسی اشاره کرده است:
خواهرزادهام میگه توی مدرسهشون که از مدارس خوب شیراز هست در مقطع متوسطه اول برای اینکه مطمئن بشن بچهها با خودشون گوشی نمیارن توی زنگ تفریح یا زنگ ورزش یه سری از بچهها مأمور هستند که بدون حضور صاحب کیف، کیف بچهها رو بگردند.
مبادا اینکه گوشی با خودشون آورده باشند!!! یعنی رسما تجسس و فضولی در حریم شخصی رو آموزش میدن. کسی تجربه مشابهی داره؟ توی کشورهای پیشرفته چه راهکاری ارائه میدن؟
۲ – یک اپلیکیشن
در سال ۲۰۱۴ دو دانش آموز در کالیفرنیای شمالی، دست به ساخت اپلیکیشنی زندند که زندگی آنها را متحول کرد. «میتچ گاردنر» و «راب ریچاردسون» مهندس رایانه متوجه موضوعی شدند که به شدت آنها را آزار میداد. در کلاسهای درس در کالج، همه مشغول کار با گوشیهای هوشمند خود و رد و بدل کردن پیام بودند و هیچکس به تدریس معلمان توجهی نداشت.
در نتیجه به فکر ساخت یک نرم افزار به نام Pocket Point افتادند. نرم افزاری که پایه آن، تشویق و امتیاز دادن به دانش آموزان برای عدم استفاده از گوشی های خود در کلاس درس بود.
این اپلیکیشن با استفاده از یک حصار مبتنی بر GPS قادر به تشخیص این موضوع بود که دانش آموزان با گوشیهای هوشمند خود وارد محوطه کالج شدهاند و در این صورت به شکل خودکار گوشیهای آنها را قفل میکرد.
دانش آموزان در طی زمانی که در کالج بودند و چنانچه قفل گوشی خود را باز نمیکردند از طرف این اپلیکیشن امتیاز جمع میکردند و زمانی که محوطه کالج را ترک میکردند این نرمافزار باز هم به شکل خودکار، گوشی آنها را از حالت Lock خارج کرده و امکان کار و رد و بدل کردن پیام را برای آنها فراهم میساخت.
اما امتیازهایی که این نرم افزار به داش آموزان کالج میداد، برای صرف غذا و نوشیدنی در رستورانها و کافیشاپهای محل و اطراف کالج به کار میآمد و هر چقدر دانش آموزان امتیاز بیشتری داشتند میتوانستند از مزایای بیشتری در استفاده از این رستورانها و کافیشاپها بهره ببرند.
تنها سه هفته بعد از راه اندازی این اپلیکیشن در کالج Chico بیش از یک سوم دانش آموزان آن را نصب کردند. بعد از آن بود که با توجه به تاثیر فوقالعاده این اپ، کالج بزرگتر Penn State نیز تمایل خود به استفاده از آن را اعلام کرد و در این کالج نیز بیش از یک سوم دانش آموزان به استفاده از آن روی آوردند.
۳ – خداحافظ کالج!
یکی از روزنامه محلی در مورد این اپلیکیشن و کاربرد آن گزارشی تهیه کرد که منجر به جلب توجه «کریس فریدلند» مدیر عامل Build.Com یکی از استارتآپهای معروف Chico شد. وی با طراحان اپلیکیشن ملاقات کرده و بعد از بحث با آنها اقدام به سرمایه گذاری در آن کرد.
با این سرمایه گذاری سفیرانی برای معرفی این اپ به سایر کالجها ارسال شد و کسب و کارهای محلی برای اتصال به آن شناسایی شدند. در حال حاضر این اپلیکیشن در بیش از ۱۰۰ مدرسه و کالج مورد استفاده است و نرخ رشد آن به گفته گاردنر برابر با ۵۰ درصد است.
همچنین بیش از ۱۲۰۰ کسب و کار مختلف از این نرمافزار برای تبلیغ محصولات خود برای دانش آموزان استفاده میکنند که تنهای کی از آنها کمپانی بزرگ استارباکس است که درآمدی یک و نیم میلیون دلاری برای بنیانگذاران آن به همراه داشته است.
در ژانویه امسال تیم طراح این اپ توانسته است درآمد خود را هر ماه دو برابر کند و در حال حاضر بیش از ۲۰ کارمند تمام وقت در اختیار دارند. در نتیجه کاردنر ۲۳ ساله و ریچاردسون ۲۱ ساله با کالج خداحافظی کردهاند تا تمام وقت خود را صرف شرکت تازه تاسیس کنند. هر چند خانوادههای آنها از این موضوع چندان رضایتی ندارند اما این دو بر این باور هستند که با یک موقعیت استثنایی در زندگی خود روبرو شدهاند.
منیع: تابناک