معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اعلام کرد: برای فعالسازی سیمکارتهایی که به دلیل اعلام نکردن کد ملی مالک آن قطع شدهاند نیازی به تعویض سیمکارت نیست.
غلامرضا داداشزاده درباره نحوه فعالسازی مجدد سیمکارتهای قطع شده گفت: مشترکین همراه اول و ایرانسل میتوانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت یا نمایندگیهای مجاز اپراتور، کد ملی خود را اعلام کنند تا بصورت خودکار سیمکارت آنها وصل شود.
وی افزود: همچنین مشترکان همراه اول میتوانند از تلفن ثابت با سامانه ۰۹۱۲۹۹۹۰ تماس گرفته و یا کد ملی خود را به شماره ۸۹۸۰، پیامک کنند و مشترکان ایرانسل نیز میتوانند از طریق تلفن ثابت با سامانه ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ تماس گرفته و یا پس از ارسال عدد ۱ به شماره ۲۷۲، کد ملی خود را اعلام کنند.