مایکروسافت سعی دارد جای خود را در میان بازارهای آموزشی هم باز کند و "بینگ" شاید بتواند این راه را برایش هموار کند.
شرکت مایکروسافت که تلاش میکند سهم خود را از بازارهای آموزشی افزایش دهد، قصد دارد با انجام اصلاحاتی بر روی جستجوگر بینگ خود نظر دانشآموزان مدارس را به آن جلب کند.
به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وبسایت pcworld، شرکت مایکروسافت اعلام کرده است قصد دارد با انجام برخی اقدامات نظر دانشآموزان را به جستجوگر اینترنتی بینگ خود جلب کند.
حذف آگهیهای تبلیغاتی از نتایج جستجو، فیلتر کردن محتواهای ویژه بزرگسالان و جلوگیری از تغییر تنظیمات بینگ توسط دانشآموزان از جمله اقداماتی است که مایکروسافت امیدوار است با انجام آنها بتواند جستجوگر بینگ خود را برای استفاده دانشآموزان مناسبتر کند.
مایکروسافت همچنین قصد دارد با ارتقا صفحه اصلی (Homepage) بینگ، مواردی را به آن بیفزاید که برای کاربران دانشآموز مفید باشد. طرح درسها و برخی پرسشهای ساده ویژه کودکان از جمله این موارد است که مایکروسافت قرار است آنها را به صفحه اصلی جستجوگر بینگ بیفزاید.
شرکت مایکروسافت این خبر را در میان اعضای انجمن بینالمللی حمایت از کاربرد فناوری در آموزشی که در تگزاس گرد هم آمده بودند، اعلام کرده است. این شرکت همچنین تایید کرده است که قرار است ۱۰ هزار تبلیت سِرفیس را به آموزگارانی که در این گردهمایی شرکت کردهاند، تحویل دهد.
براساس این گزارش، شرکتهای اپل، گوگل و مایکروسافت بر سر بازار آموزشی با یکدیگر در رقابت هستند. این سه شرکت برای بازاریابی محصولاتی مثل آیپد، سرفیس و کروم بوک حساب ویژهای بر روی بازار آموزش باز کردهاند.
رتبهبندیهایی که در سال ۲۰۰۹ انجام شده است، نشان میدهد که نظام آموزشی از نظر میزان هزینه، بعد از نظام مراقبتهای بهداشتی و در رده دوم قرار دارد.