این ابزار به مدیران اجازه کنترل نحوه استفاده کارکنان از اسکایپ و خدمات آن را میدهد.
شرکت مایکروسافت قابلیتهای جدیدی به نرم افزار اسکایپ افزوده است که مدیران کسب و کارها و شرکتهای کاربر میتوانند از آنها به عنوان نوعی ابزار مدیریتی تحت وب استفاده کنند.
به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت infoworld، مایکروسافت قابلیتهای جدید اسکایپ را که در واقع مجموعهای از ابزارهای مدیریتی تحت وب است، در دسترس شرکتها و کسب و کارهای کاربر قرار داده است. این ابزارها به مدیران کسب و کارها اجازه میدهد نحوه استفاده کارکنان خود از اسکایپ و خدمات آن را کنترل کنند.
این ابزارها همچنین به مدیران اجازه میدهد دسترسی کارکنان را به قابلیتهای مختلف اسکایپ محدود کنند. مدیران میتوانند برای هر یک از کارکنانی که قصد استفاده از اسکایپ را دارند، حساب کاربری ویژهای باز کنند و بدین طریق ویژگیها و قابلیتهایی را که برای آنها ضروری است، فعال میکنند و قابلیتهای نالازم و غیرضروری را نیز مسدود میکنند.
بر اساس این گزارش، شرکت مایکروسافت این بار گستره خدمات اسکایپ خود را به ۱۷۰ کشور جهان افزایش داده است و به کشورهایی مثل روسیه، مکزیک و برزیل نیز اجازه داده است برای استفاده از قابلیتهای ویژه اسکایپ حساب کاربری باز کنند. مشترکان اسکایپ در این ۱۷۰ کشور میتوانند از طریق این نرم افزار با خطوط ثابت تلفن و موبایل تماس بگیرند و مبلغ ماهیانه ثابتی را به عنوان حق اشتراک به اسکایپ بپردازند. مثلاً کاربران بریتانیایی به ازای هر ماه استفاده از خدمات اسکایپ مبلغ ۴.۵۹ پوند (۷.۱۴ دلار) میپردازند که این رقم شامل مالیات نیز میشود.
گفتنی است شرکت مایکروسافت به کاربران اجازه نمیدهد با حساب کاربری خود اقدام به بازاریابی از راه دور کنند و با مخاطبان مختلف پشت سر هم تماسهای کوتاه مدت برقرار کنند و یا در مدت زمان بسیار کمی با تعداد زیادی از مخاطبان تماس بگیرند.