در یک نظرسنجی مشخص شد بسیاری از کاربران حتی معنای بهروزرسانی را نمیدانند.
چند شرکت بزرگ نرمافزاری از جمله مایکروسافت و سیمانتک، با هدف نشان دادن اهمیت بهروز نگه داشتن نرمافزارها، یک طرح ابتکاری به نام هفته بینالمللی ارتقاء فناوری به راه انداختهاند.
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از کامپیوتر ورلد، چند هفته پیش یکی از کارمندان سابق شرکت موزیلا به نام جونو شیا (Jono Xia) چندین بسته بهروزرسانی ویژه فایرفاکس ارسال کرد و ضمن آن، از توسعهگران خواست برای حل مشکل کاربرانی که ارتقاء نرمافزارها را مشقتبار میدانند، چارهاندیشی کنند.
وی گفت چندان جالب نیست اگر شما متوجه شوید روشی را که دیروز مورد استفاده قرار دادهاید، فردا کارآیی نخواهد داشت.
سیمانتک، تام تام و اسکایپ از جمله شرکتهای فعال در برگزاری طرح "هفته بهروزرسانی" هستند.
اسکایپ در نظرسنجی اخیر خود به این نتیجه رسیده که ۲۵ درصد پاسخدهندگان به این دلیل از بهروزرسانی نرمافزارهای خود سرباز میزنند که "در این کار فایدهای نمیبینند."
۲۶ درصد نیز گفتهاند که نمیدانند بهروزرسانی چه معنا و مفهومی دارد.
از مجموع ۷۰ درصدی که گفتهاند بهروزرسانیها را دریافت میکنند، نیمی از آنها اذعان داشتند که تا یک هشدار را سه تا پنج بار نبینند، نرمافزار خود را ارتقاء نمیدهند.