مایکروسافت شاید بتواند با محقق کردن این تصمیم، تغییرات مثبتی در تبدیل ویندوزهای قدیمیتر به نسخههای جدید در شرکتهای تجاری انجام دهد.
شرکت مایکروسافت از عرضه نسخه آزمایشی و رایگان ویندوز ۸ برای استفاده در کسبوکارهای تجاری خبر داده است.
هدف مایکروسافت از عرضه رایگان این نسخه آزمایشی ترغیب کسبوکارهای تجاری به استفاده از سیستم عامل جدید این شرکت است.
به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت eweek، شرکت مایکروسافت نسخه آزمایشی ویندوز ۸ را برای استفاده در کسب و کارهای تجاری عرضه کرده است.
این نسخه برای استفاده آزمایشی ۹۰ روزه عرضه شده است.
شرکت مایکروسافت میکوشد به مشتریان بزرگ و مهم خود ثابت کند ویندوز ۸ دارای قابلیتها و ویژگیهای جدیدی است و خرید آن برای کسبوکارهای تجاری هم از نظر هزینه و هم از نظر زمانی مقرون به صرفه است.
میشل آیریسفلد، سردبیر نشریه تک نت فلش (TechNet Flash) مایکروسافت در وبلاگ خود نوشته است این نسخه که ویندوز ۸ اینترپرایز نامیده شده، بر مبنای ویندوز ۸ پرو طراحی شده و بیشتر کاربریهای تجاری و کسبوکارها را هدف گرفته است.
یکی از ویژگیهای ویندوز ۸ اینترپرایز این است که قابلیت استفاده از نرمافزارهای کسبوکار بر روی رایانههای تحت این سیستم عامل را به کاربران میدهد.
کسبوکارهای کاربر میتوانند نرمافزارهای تخصصی مورد نیاز خود را بر روی رایانههای تحت ویندوز خود نصب نمایند.
توسعه دهندگان نرمافزاری نیز میتوانند برنامهها و نرمافزارهای کاربردی مورد نظر خود را با استفاده از زبانهای C#، C++، جاوا اسکریپت و مایکروسافت ویژوئال بیسیک طراحی کنند.
یکی دیگر از ویژگیهای ویندوز ۸ اینترپرایز این است که طیف وسیعی از چاپگرها را پشتیبانی میکند و کاربران برای استفاده از یک چاپگر نیازی به نصب نرمافزار مخصوص آن از روی سی دی ندارند.
مایکروسافت از قابلیتهای جدید مرورگر اینترنت اکسپلورر برای کسبوکارهای مشتری خود نیز تمجید فراوانی کرده است.
ظاهراً نسخه ۱۰ این مرورگر که بر روی ویندوز ۸ عرضه خواهد شد، دارای یک قابلیت امنیتی با نام اسمارت اسکرین است که میتواند مانع از ورود بدافزارهایی شود که از طریق مرورگرهای اینترنتی انتشار مییابند.
مایکروسافت همچنین قصد دارد کسبوکارهای کاربر ویندوز ۸ را به خدمات اسکای درایو خود متصل کند تا از فناوری پردازش ابری برای ذخیره و به اشتراک گذاری فایلهای خود استفاده کنند.
گرچه این ویژگیها و قابلیتها ممکن است برای کسبوکارهای تجاری جالب و مفید باشد، اما ظاهراً مایکروسافت برای متقاعد کردن آنها به استفاده از سیستم عامل جدید خود با موانع زیادی روبرو است.
مطالعه موسسه آی دی سی نشان داده است که در پایان سال ۲۰۱۱ حدود ۴۲ درصد از رایانههای مورد استفاده در کسبوکارهای مختلف تحت ویندوز ایکس پی هستند و ارتقای سیستم عامل این رایانهها به ویندوز ۷ هم روند راکد و بیحرکتی به خود گرفته است.