مایکروسافت که نام شبکه اجتماعی خود را So.cl(سوشیال) نامیده است، قصد ندارد با عرضه آن به رقابت با فیس بوک برخیزد.
در روزهایی که عرضه سهام بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا، فیس بوک، خبرساز شده بود، شرکت مایکروسافت آرام و بیهیچ جنجالی شبکه اجتماعی خود را راهاندازی کرد.
به گزارش وب سایت cnet، مایکروسافت که نام شبکه اجتماعی خود را So.cl(سوشیال) نامیده است، قصد ندارد با عرضه آن به رقابت با فیس بوک برخیزد.
براساس جزئیاتی که اواخر سال گذشته در این باره منتشر شد، مایکروسافت این شبکه اجتماعی را فقط به دانش آموزان و دانشجویان اختصاص داده است تا از طریق آن بتوانند اطلاعات خود را با دیگر هم سن و سالانشان به اشتراک بگذارند.
یکی از نمایندگان شرکت مایکروسافت در این زمینه گفته است: در حال حاضر هر درخواستی برای عضویت در این شبکه اجتماعی پذیرفته میشود. شبکه سوشیال در واقع یک طرح پژوهشی و تجربی است که بر آینده تجربیات اجتماعی و موضوع یادگیری و آموزش متمرکز شده است.
براساس این گزارش، شرکت مایکروسافت در این طرح فناوری جستوجوگرها و شبکهبندی اجتماعی را با هم ترکیب کرده است.
کاربران میتوانند از طریق حساب فیس بوک یا ویندوز خود وارد این شبکه شوند.
این شبکه نیز همانند فیس بوک دارای قابلیتهایی برای توصیه یک مطلب یا به اشتراک گذاری آن است.
گزینه «اشتراک» در نوار ابزار bookmarklet به کاربران شبکه سوشیال اجازه میدهد مطالب و اطلاعات مورد نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.
شرکت مایکروسافت کار با این شبکه اجتماعی را «تجربه یک جستوجوی باز» نامیده است.
به عبارت دیگر وقتی یک کاربر در محیط شبکه سوشیال اقدام به جستوجوی مطلبی میکند، دیگر کاربران نیز در جریان این جستوجو و نتایج آن قرار میگیرند.
گفتنی است شبکه اجتماعی سوشیال محصول آزمایشگاه FUSE مایکروسافت است.