يكي از جديدترين خدمات شركت پست جمهوري اسلامي ايران، ايجاد سرويس پست الكترونيكي از طريق سايت اين شركت است
كه اين سرويس از سوي شركت پست يک راه مطمئن براي داشتن پست الکترونيک، امکان شخصي سازي صندوق پست الکترونيک، امکان دريافت فضاي بيشتر برحسب نياز، امکان اضافه كردن امضاي ديجيتال به نامه هاي الکترونيک معرفي شده است.
به گزارش (ايسنا)، اين سامانه سازگار با سيستمهاي عامل ويندوز 8، موزيلا فايرفاكس، گوگل كروم و اپراست و توصيه شركت پست استفاده از موزيلا فايرفاكس و گوگل كروم است.
متقاضيان ميتوانند با ورود به سايت شركت پست با آدرس post.ir با مشاهده گزينه سرويس پست الكترونيك در نوار بالاي صفحه نسبت به ثبتنام خود اقدام كنند.
کاربران مي توانند اقدامات ذيل را جهت ايجاد صندوق پست الکترونيکي انجام دهند:
1- انتخاب نوع شخصيت حقيقي يا حقوقي روي گزينه (نوع ثبت نام براي)
2- تکميل فيلدهاي اجباري و ترجيحا اختياري موجود
3- دريافت کد رهگيري پس از اتمام فرايند ثبت نام
4- حضور در يکي از دفاتر پستي منتخب جهت تکميل فرايند ثبت نام (تنها براي يک نوبت)
اين نكته نيز قابل توجه است كه پس از اتمام مرحله سوم، صندوق پست الکترونيک شما ايجاد گرديده و به مدت 15 روز بصورت رزرو بنام شما نگهداري خواهد شد و در صورت عدم مراجعه به دفاتر پستي منتخب عمليات رزرو شما لغو خواهد شد.
شما ميتوانيد وجه ثبت نام صندوق پست الکترونيک خود را بصورت حضوري و يا غير حضوري (از طريق کارتهاي بانکي عضو شبکه شتاب ) پرداخت كنيد.
اما در قسمت انتخاب فرم ثبتنام براي اشخاص حقيقي و حقوقي جداگانه در نظر گرفته شده است كه هنوز ثبتنام براي اشخاص حقيقي امكانپذير نيست و تنها اشخاص حقوقي قادر به تكميل فرم خود هستند.