توییتر که پس از فیسبوک دومین شبکه اجتماعی بزرگ جهان محسوب میشود، صفحهی راهنمایی برای خبرنگاران طراحی کرده است تا خبرنگاران حرفهیی را که برای کسب اخبار از شاهدان عینی و کاربران توییتر سراغ این شبکهی اجتماعی میآیند، راهنمایی کند.
(ایسنا)، این صفحه جدید توییتر که "توییتر برای سرویسهای خبری" نام دارد، راهنمای لازم برای انتشار، جستوجو، توییت حرفهیی، جستوجوی منابع دست اول و دنبال کردن آنها در این شبکه اجتماعی و فرهنگ واژگان لازم برای یک کاربر حرفهیی در «توییتر» را شامل میشود.
صفحهی راهنمای توییتر برای خبرنگاران در چهار بخش کلی گزارش، مشارکت در بحثها، انتشار و موارد دیگر، توضیحها و راهنماییها را دستهبندی کرده است.
در بخش چگونگی گزارش و اطلاعرسانی حرفهیی در توییتر، تفاوتهای جستوجو و جستوجوی حرفهیی و پیشرفته آموزش داده شده است. در همین بخش، توصیههایی برای جستوجوی بهتر در آرشیو توییتها نیز ارائه شده است.