شرکت SAP دو ابزار سازمانی جدید خود را با نامهای Crystal Server 2011 و Business Objects Edge 4.0 را از خانواده محصولات هوشمند تجاری(BI) خود برای شرکتهای کوچک و متوسط(SMB) روانه بازار کرد.
ابزار Crystal Server 2011 پیشتر با نام Crystal Reports Server وارد بازار شده بود و شرکت SAP هدف از تغییر نام آن را به دلیل کاربرد این محصول به عنوان یک پلتفرم پایهای مبتنی بر فضای هوشمند تجاری معرفی کرده است.
«جِین لاندری» مدیر مرکز راهکارهای تجاری و ابزارهای تحلیلی تجاری SAP در این باره توضیح داد که بر اساس آخرین برنامهریزیهای صورت گرفته قرار است این ابزار در نخستین هفته ماه جولای وارد بازار شود و به دنبال آن Business Objects Edge 4.0 نیز که نسخه سازمانی ابزار تحلیلگر SAP محسوب میشود، به دست کاربران برسد.
نرمافزار جامع Crystal Server 2011 قابلیتهای جدیدی را شامل میشود که از جمله آنها میتوان به ابزار Explorer برای جستوجو در اطلاعات موجود و طراحی مدلهای مدیریت اطلاعاتی اشاره کرد. استفاده از این ابزار محدود به یک سرور و 100 نام کاربری میشود.
نرمافزار Edge 4.0 نیز ضمن داشتن همه قابلیتهای Crystal Server 2011 امکانات دیگری را نیز شامل میشود که از مهمترین آنها میتوان به Web Intelligence، mobile BI و Oracle E-Business Suite اشاره کرد. این محصول نسخه ویژهای موسوم به EDGE دارد که ابزارهای توسعه اطلاعات و ابزارهای مدیریت اطلاعات را در اختیار مدیران شبکه میگذارد. نسخههای مختلف این نرمافزار تنها محدود به یک سرور میشوند که البته تعداد کاربران زیرمجموعه آن نامحدود است.
منبع: همکاران سیستم