مشترکان تلفن همراه میتوانند با فعالسازی سرویس E-Care بدون نیاز به حضور در ادارت و یا دفاتر خدمات ارتباطی برخی از خدمات مورد نیازشان را از طریق پرتال همراه اول دریافت کنند که عضویت در سیستم دریافت خدمات غیرحضوری رایگان بوده و تعرفه یا استفاده از خدمات قابل ارائه مطابق تعرفههای اعلام شده است.
در صورت فعالسازی سرویس E-Care خدماتی از جمله قطع و وصل مفقودی، قطع و وصل شخصی، اعلام شکایت مزاحمت تلفنی، دریافت PUK، PIN، رویت صورتحساب، دریافت ریز مکالمات قابل ارایه است و طبق اعلام در آینده خدمات دیگری نیز به خدمات ذکر شده اضافه خواهد شد.
* نحوه درخواست خدمات غیرحضوری E-Care:
نحوه استفاده به ترتیب شامل موارد زیر است: مراجعه به آدرس اینترنتی همراه اول (
www.mci.ir)، مطالعه شرایط قید شده در صفحه راهنمایی "عضویت در سیستم دریافت خدمات غیرحضوری" و انتخاب گزینه درخواست عضویت، تکمیل فرم ارسال درخواست، مراجعه به پست الکترونیک درج شده در فرم درخواست و تایید پیغام مربوطه، مراجعه به یکی از ادارات مشترکین تلفن ثابت و ارائه کارت شناسایی معتبر (کارت ملی) یا در صورت وکیل بوده ارائه اصل وکالتنامه با قید شماره تلفن در وکالتنامه، تکمیل و امضای فرم تعهد در اداره مشترکین، مراجعه به پست الکترونیک مربوطه و دریافت رمز عبور جهت ورود به سیستم.
* نکات مهم خدمات غیرحضوری:
در زمان تغییر نام تلفن همراه، عضویت مشترک در سیستم لغو و انتقال گیرنده میتواند در صورت تمایل به استفاده از این خدمات به عنوان متقاضی جدید، مراحل مربوطه را طی کند.
* مزایا:
امکان استفاده از خدمات بدون مراجعه به دفاتر خدماتی و ادارات مشترکین، دریافت سرویس از طریق پرتال همراه اول، دریافت خدمات از طریق تماس با تلفن ثابت، خرید رمز شارژ از دستگاههای خودپرداز، POS سایت سایر بانکها و پرتال همراه اول، پرداخت قبوض تلفن همراه از طریق دستگاههای خود پرداز، سایت سایر بانکها و تماس تلفنی ای مزیتهاست.
مشترکان اعتباری همراه اول میتوانند جهت دریافت رمز شارژ سیمکارت از دستگاههای ATM بانکهای ملی، ملت، پارسیان، کشاورزی و پست بانک اقدام کنند و به صورت زیر به خرید رمز شارژ اقدام کنند.
مراجعه مشترک به یکی از دستگاههای خودپرداز و ورود کارت بانک عضو شتاب و وارد کردن رمز کارت، انتخاب منوی شارژ سیم کارت، انتخاب گزینه همراه اول در صفحه انتخاب نوع سیمکارت، انتخاب مبلغ شارژ سیم کارت، دریافت رسید از دستگاه خود پرداز که شامل رمز شارژ 13 رقمی، شماره سریال و سایر اطلاعات مورد نیاز است.
*نکات مهم:
جهت امکان پیگیری و دریافت خدمات احتمالی بعدی از کارت متعلق به خود جهت خرید استفاده کنید و جهت امکان پیگیری بعدی، رسید صادر شده را تا پایان زمان استفاده نزد خود نگهدارید.
در صورتی که پس از انتخاب مبلغ شارژ سیمکارت دستگاه رسید چاپی ارائه نکند، مشترک میتواند ضمن مراجعه به دستگاه بانک کارت خود اقدام به دریافت گزارشات شارژهای خود کرده و از آن طریق رمز شارژ آخرین خود را مجددا دریافت کند، در صورتی که رمزی تشخیص داده نشده بود میتواند با مراجعه به بانک مربوطه درخواست عودت مبلغ مذکور به حساب خود را کند.
* ثبت نام و خرید بستههای GPRS
مشترکان تلفن همراه میتوانند جهت فعال کردن سرویس GPRS خود یا بستههای آن به پرتال همراه اول مراجعه کرده و با تکمیل اطلاعات مورد نیاز سرویس مذکور را فعال کنند. راه سادهتر دیگر جهت فعالسازی سرویس GPRS ارسال پیامک به شماره 8088 و خرید بستههای آن از طریق ارسال پیامک به 8080 است.
* ارسال تنظیمات GPRS و MMS:
پس از فعال کردن سرویسهای GPRS و MMS، دریافت تنظیمات گوشی تلفن همراه به یکی از دو روش ذیل ممکن است:
الف) ارسال نوع و مدل گوشی از طریق پیامک به شماره 8008
ب ) ارسال تنظیمات از طریق پرتال همراه اول
* کنترل و ثبت سریال گوشی:
مشترکان تلفن همراه میتوانند جهت ثبت سریال گوشی تلفن همراه خود که در شبکه همراه اول ثبت نشده از طریق پرتال اقدام کرده و سریال گوشی خود را ثبت کنند.
* شارژ اینترنتی سیمکارت
از طریق پرتال همراه اول، مشترکان اعتباری میتوانند به روش Top up سیمکارت خود را شارژ کنند (بدون نیاز به دریافت رمز شارژ، فقط با وارد کردن شماره تلفن خود)
همچنین مشترکان اعتباری همراه اول میتوانند با مراجعه به سایت اتوشارژ به آدرس
www.autocharge.ir از طریق 16 بانک شارژ خود را دریافت کنند.
*مشاهده و پرداخت صورتحساب
مشترکان تلفن همراه میتوانند با مراجعه به سایت همراه اول ضمن مشاهده صورتحساب دوره و میاندوره خود از طریق کارتهای بانکی عضو شتاب اقدام به پرداخت قبض خود کنند.
*IVR:
مشترکین همراه اول میتوانند بدون مراجعه به دفاتر بخش خصوصی یا ادارات مشترکین اقدام به دریافت خدمات ذیل کنند:
دریافت اطلاعات کارکرد میان دوره، دریافت صورتحساب آخرین دوره، دریافت رزم مکالمات از طریق نمابر، پخش صوتی ریز مکالمات، پرداخت قبض تلفن همراه (برای کلیه مشترکین)، این خدمات به هنگام فعال کردن سرویس E-care فعال شده و مشترک میتواند با رمز ارائه شده از طریق سیستم فوق خدمات بالا را نیز دریافت کند.
*POS:
با امکان به وجود آمده از طریق دستگاههای POS مشترکان تلفن همراه میتوانند با استفاده از کارتهای بانکی عضو شتاب، به خرید شارژ با مبالغ گوناگون از پایانههای بانکهای ملی، ملت، پارسیان، کشاورزی و پست بانک اقدام کنند.
منبع: ایسنا