موسیقیهای دیجیتال و نرمافزارها محبوبترین محتوای اینترنتی بودند که کاربران آنها را طی سال گذشته خریداری کردهاند.
به گزارش مرکز تحقیقاتی Pew Research Center طبق آمار موجود، 33 درصد از شرکتکنندگان در این تحقیق اعلام کردند که در سال 2010 میلادی از اینترنت نرمافزار یا موسیقی دیجیتالی خریداری کردهاند. در این میان تنها 2 درصد برای دسترسی به محتوای بزرگسالان هزینه دادهاند.
در این مطالعه بیش از هزار بزرگسال آمریکایی بین 28 اکتبر تا اول نوامبر شرکت کردند. از بین آنها 755 نفر به صورت مستمر وارد اینترنت میشدند. طبق آمار موجود، حدود دوسوم یا به عبارت دیگر 65 درصد آنها در دوره زمانی مذکور محتوای اینترنتی را خریداری کردند.
به گفته کارشناسان، در این بررسی مشخص شد که نرمافزار و موسیقیهای دیجیتال بیش از دیگر موارد برای کاربران محبوب هستند. بر اساس آمار موجود گفته میشود که 21 درصد ابزارهای فروخته شده در اینترنت نرمافزارها و ابزارهای مخصوص تلفنهای همراه و رایانههای لوحی بوده است. همچنین، 15 درصد این محتوای الکترونیکی را بازیهای دیجیتالی، روزنامهها، مجلات و مقالات، فیلمها، برنامههای تلویزیونی، تصاویر ویدئویی و زنگهای موبایلی تشکیل دادند.
منبع: همکاران سیستم