راه‌اندازی سرویس اطلاع از تماس‌های از دست رفته تلفن همراه با پیامک - اخبار - اخبار

راه‌اندازی سرویس اطلاع از تماس‌های از دست رفته تلفن همراه با پیامک

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۹/۱۰/۲ ۵:۳۶:۰۳ (761 بار خوانده شده)
سرویس اطلاع از تماس‌های ناموفق مشترکان تلفن همراه اکنون در اراک به‌صورت پایلوت راه‌اندازی شده است اما باید شرایطی ایجاد شود که مشترک بتواند سرویس مذکور را در کل کشور و هر جا که تحت پوشش همراه اول است، داشته باشد.



"پیک تماس" نام تجاری سرویس MISSED CALL ALERT یا اعلام تماس‌های ناموفق است؛ این سرویس زمانی که مشترک در مناطق پرترافیک شبکه حضور داشته باشد یا مجبور باشد گوشی خود را خاموش کند، شارژ گوشی‌اش تمام شده یا در مسیر فاقد پوشش شبکه حرکت کند، کاربرد دارد.

پس از روشن کردن گوشی یا در دسترس قرار گرفتن مشترک، پیامکی حاوی شماره تلفن، تاریخ و ساعت تماس از مبدا به مقصد تماس ارسال خواهد شد که مشترک می‌تواند پس از مشاهده پیامک از تماس‌های از دست رفته خود مطلع شود.

راه‌اندازی این سرویس از طریق انتقال تماس‌های در دسترس نبودن به شماره 00988181 امکان‌پذیر است و با ورود به منوی تنظیمات تماس، تماس‌های در دسترس نبودن (OUT OF REACH) را به شماره مذکور انتقال (DIVERT) کند؛ سرویس اطلاع از تماس‌های ناموفق مشترکان تلفن همراه اکنون در اراک به‌صورت پایلوت راه‌اندازی شده است.

اما با توجه به گفته مسوولان، راه‌اندازی سرویس اطلاع از تماس‌های ناموفق برای مشترکان کل کشور نیازمند فعال‌سازی سرویس مربوطه در همه سوییچ‌ها است و با توجه به این که سایت شرکت ارتباطات سیار ایران دارای سه سوییچ از وندورهای مختلف است.

برای فعال‌سازی سرویس ارایه اطلاعات تماس‌های ناموفق در کل کشور باید شرایطی ایجاد شود که مشترک در کل کشور، بتواند در هر جا که تحت پوشش همراه اول است، سرویس مذکور را داشته باشد.

استفاده از این سرویس که فعلا در استان مرکزی به صورت پایلوت انجام شده، برای مشترک هزینه‌ای ندارد ولی بعد از اجرا شدن این طرح در کل کشور برای آن هزینه‌ای مشخص خواهد شد.

مشترکان این استان برای فعال‌سازی این سرویس باید به بخش تنظیمات گوشی خود مراجعه کرده و گزینه CALL DIVERT و پس از آن گزینه VOICE CALL را انتخاب کنند و پس از انتخاب این گزینه کد 09913 را وارد کرده و این سیستم را در گوشی خود فعال کنند.

منبع: ایسنا