شرکت مایکروسافت با برگزاری یک همایش دو روزه طی هفته آینده به تمام شرکتهای اینترنتی و تبلیغاتی نشان خواهد داد که بدون خرید یاهو نیز میتواند در این عرصه گام بردارد.
شرکت مایکروسافت با برگزاری این همایش سالانه قصد دارد کلیه تصمیمات و اقدامات جدید خود را در عرصه سرویسهای اینترنتی و تبلیغاتی نشان دهد و با دیگر شرکتهای فعال در این زمینه مذاکره کند.
مایکروسافت هماکنون بزرگترین رقیب خود را در این زمینه شرکت گوگل میداند و با این اقدام خود میکوشد میزان درآمدهایش را از اینترنت افزایش دهد.
شرکت مایکروسافت پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد با خرید یاهو اقدام بزرگی در این زمینه انجام دهد که این مذاکرات در تاریخ سوم می سال جاری به پایان رسید و مایکروسافت از خرید شرکت اینترنتی یاهو منصرف شد.
غول نرمافزاری جهان قصد دارد با انتشار سیاستهای جدید خود در زمینه تبلیغات اینترنتی طی همایش هفته آتی، نسل جدید خدمات اینترنتی خود را در اختیار کاربران بگذارد و از این طریق دور جدید رقابتها را با یاهو و گوگل آغاز کند.
شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که با افزایش سرمایهگذاریهای خود روی سایتهای اینترنتی، تبلیغات تلفنهمراه، تبلیغات در بازیهای کامپیوتری و آگهیهای آنلاین در دیگر فضاهای موجود نظیر کامپیوتر میزی Surface، بیش از پیش در این زمینه فعال خواهد شد. به گفته کارشناسان مایکروسافت، این اقدامات تنها به کمک بخشهای مختلف مایکروسافت صورت خواهد گرفت و خرید شرکتهایی مثل یاهو کمک چندانی در این زمینه نخواهد کرد.