گوگل با هدف ارایه خدمات جستوجوی بومیتر، ابزار Place Search را راهاندازی کرد که نتایج آن تنها بر مبنای مکان تولید میشود.
کاربران گوگل از این پس میتوانند برای یک فعالیت در مکان خاص یا نوعی رستوران به عنوان مثال رستوران چینی در شهر لندن با استفاده از Place Search جستوجو کنند و این ویژگی فهرست نتایج تمام مکانها در نقطه مورد نظر را نشان میدهد که مطابق با معیار جستوجو در یک سبک خوشهای جدید است.
علاوه بر فهرست خطی معمول نتایج جستوجو، یک نقشه گوگل نیز با مجموعه سنجاقهای قرمزی ظاهر خواهد شد که نتایج را برروی یک نقشه نشان میدهد و کاربر میتواند برروی فهرست سایتهای بازبینی نمایش داده شده کلیک کند تا دریابد چه نتایجی برایش مناسبتر است.
ویژگی Place Search، نتایج، نقشه و سایتهای بازبینی را به روش جدیدی گروهبندی میکند؛ عرضه جهانی ابزار جستوجوی جدید گوگل تا چند روز آینده روی میدهد و به بیش از 40 زبان موجود خواهد بود.
گوگل به خدمات مبتنی بر مکان اولویت داده و ماریسا مایر، یکی از مدیران برتر جستوجوی خود را به سمت جدیدی منصوب کرده که به ساخت چنین محصولاتی میپردازد.
این غول جستوجو تمرکز بیشتری را برروی خدمات مکانی و شرکتهای محلی قرار میدهد تا درآمدش را به فراتر از مدل تبلیغات جستوجو، افزایش دهد.
خدمات مبتنی بر مکان مانند Foursquare و Places فیس بوک که به تازگی راهاندازی شده، در نتیجه تلاش شرکتهای فنآوری برای بهرهبرداری از ارزش فوری بودن و نمایش تبلیغات محلی امکانپذیر با دستگاههای هوشمند، بودهاند.
منبع: ایسنا