یک شرکت امنیتی به نام NuCaptcha تبلیغات را در یک سیستم CAPTCHA ویدیویی میگنجاند که رخنه به آن برای رایانه ها دشوارتر است.
سیستم CAPTCHA که مخفف عبارت آزمایش عمومی کاملا خودکار شده تورینگ برای مجزا کردن انسان و رایانه است، برای مقابله با مشکلاتی مانند هرزنامه و ثبت اشتراکهای ساختگی طراحی شده و از یک کادر دربردارنده حروف نامشخص استفاده میکند که کاربران باید این حروف را برای ادامه روند ثبتنام، تشخیص دهند.
هنگامی که سیستمهای CAPTCHA برای نخستین بار معرفی شدند، شکستن آن برای فنآوریهای تشخیص کاراکتر نوری دشوار بود اما طی چند سال گذشته این مساله تغییر کرده و CAPTCHA ها کمتر موثر هستند.
به منظور متوقف کردن برنامههای حل CAPTCHAهای خودکار، حروف درهم داخل کادرها به اندازهای دشوار شدهاند که بسیاری از آنها تقریبا برای کاربران عادی نیز ناخوانا هستند.
شرکت NuCaptcha سیستمهای CAPTCHA را با اندکی تغییرات میسازد و به جای یک کادر ساکن متنی، متنی را به شکل یک بنر ویدیویی نمایش میدهد و خواندن آن را برای کاربران سادهتر میکند و احتمالا آنان را به ماندن در یک وب سایت ترغیب میکند.
منبع: ایسنا