مدیر کل نگهداری و پشتیبانی فنی دیتا شرکت مخابرات تهران در مورد نارضایتی کاربران خدمات اینترنت پرسرعت(ADSL ) گفت: شرکت مخابرات به تازگی وارد بازار فروش ADSL شده است و برنامههای جدی برای رفع مشکلات کاربران دارد.
کامران کاظمی در گفتوگو با ایرنا با اشاره به واگذاری بیش از 50 هزار پورت اینترنت پرسرعت(ADSL) از سوی شرکت مخابرات در سطح شهر تهران در هفت ماه گذشته، گفت: تعداد پورتهای پرسرعت واگذاری شده تا پایان سال جاری به 170 تا 180 هزار پورت خواهد رسید.
وی افزود: شرکت مخابرات به تازگی فروش پهنای باند اینترنت و فروش اینترانت را آغاز کرده است و تجربه واگذاری ADSL توسط این شرکت به هفت تا هشت ماه میرسد و نقصهایی وجود دارد که در طول زمان شناسایی و برای رفع آنها برنامهریزی میکنیم.
مشترکان ADSL دانش فنی لازم را ندارند
کاظمی بخشی از مشکلات کاربران خدمات ADSL را ناشی از پایین بودن دانش فنی کاربران این خدمات عنوان کرد و گفت: طبیعی است که درصد زیادی از کاربران اینترنت و مشترکان ما دانش فنی لازم در زمینه اتصال به شبکه اینترنت را به دلیل جدید بودن این فناوری ندارند ،بنابراین بیشتر مشکلات مربوط به مرحله نصب و راهاندازی است.
وی افزود: برای حل مشکلات مربوط به نصب و اتصال به شبکه اینترنت ، شرکت مخابرات اقدام به تهیه 'راهنمای استفاده از سرویس ADSL ' و توزیع آن در بین مشترکان کرده است.
این مقام شرکت مخابرات به کاربران اینترنت پرسرعت توصیه کرد که قبل از اتصال به شبکه این کتاب راهنما را به دقت مطالعه کنند.
کاظمی در بخش دیگری از این گفتوگو اظهار داشت : نخستین شکایتی که مشترکان ADSL مطرح میکنند سرعت پایین و کندی اینترنت است، ولی کاربران باید توجه داشته باشند که محدودیت سرعت اینترنت (سرعت اینترنت برای منازل 128 کیلو بیت بر ثانیه تعیین شده) به شرکتهای ارائه کننده اینترنت پرسرعت مربوط نمیشود و تصمیمگیری در مورد ارتقای سرعت اینترنت و افزایش پهنای باند برای منازل بعهده مراجع دولتی است.
مدیرکل نگهداری و پشتیانی فنی دیتا شرکت مخابرات تهران در مورد پاسخگویی نامناسب سامانه 1899 به مشترکان با اشاره به اینکه این سامانه برای پاسخگویی به مشترکان ADSL راهاندازی شده است، افزود: مشترکان میتوانند هنگام تماس با سامانه 1899 مشکلات خود را بصورت پیغام تلفنی و یا ارتباط با کارشناسان مطرح کنند.
به گفته وی مشترکان علاقه زیادی به صحبت زنده با کارشناسان دارند، که این موضوع در اکثر مواقع با توجه به امکان محدود امکانپذیر نیست.
کاظمی به کاربران ADSL توصیه کرد که هنگام تماس با سامانه 1899 ،از گزینه پیغام تلفنی استفاده کنند، چرا که این پیغامها قابل پیگیری از سوی مقامات بالاتر نیز هست، در حالی که گفتوگو با کارشناسان در جایی ثبت نمیشود و قابل پیگیری نیست.
وی همچنین افزود: در آینده نزدیک و با نصب تجهیزات مربوط به آزمایش(تست) خط مشترک، بسیاری از مشکلات موجود کاربران ADSL رفع خواهد شد.
مدیرکل نگهداری و پشتیبانی فنی دیتا شرکت مخابرات تهران از ارائه سرویس نصب و راهاندازی ADSL در منزل مشترکان خبر داد و گفت: هنگام خرید خط ADSL چنانچه مشترک تمایل داشته باشد، شرکت مخابرات میتواند با دریافت هزینه، افرادی را برای نصب و راهاندازی به منزل اعزام کند.
منبع: ایتنا