یاهو قصد دارد با تقلید از یک استراتژی مورد استفاده فیس بوک و عرضه ویژگی به نام Y Connect، بازدیدکنندگان بیشتری را به سوی سایت خود جلب کند.
خدمات جدید این شرکت اینترنتی به ناشران رسانه، طراحان وب و وبسایتهای دیگر امکان میدهد عناصر خدمات خود را با یاهو یکپارچه کنند.
این همان شیوهای است که فیس بوک استفاده کرده تا به سایتها امکان دهد لینکهایشان را در این شبکه اجتماعی محبوب قرار دهند.
بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، چنین تلاشهایی به شرکتهای اینترنتی امکان میدهند فعالیتهای کاربران در سراسر وب را برای طراحی تبلیغات بهتر برای آنان، ردگیری کنند.
کاربران با استفاده از ویژگی Y Connect میتوانند تنها با کلیک برروی یک دکمه یاهو، به سیستم دسترسی به سایتهای رسانه دیگر وارد شوند. سپس فعالیت کاربران در آن سایت رسانه میتواند به سادگی با افراد موجود در فهرست تماسهایش در یاهو به اشتراک گذاشته شود.
در صورت موفقیتآمیز بودن سرویس جدید یاهو، چنین اتصالهایی موجب میشوند فعالیتهای بیشتری در سایتهای یاهو انجام بگیرد و این شرکت میتواند بهتر به علایق کاربران پی ببرد و دریابد چه تبلیغاتی موثرتر خواهد بود.
در عوض سایتهایی که از Y Connect استفاده میکنند، میتوانند اطلاعات بیشتری درباره کاربران از یاهو بگیرند و راحتی ثبت و ورود به وبسایتشان را با یک کلیک موس برای آنان فراهم کنند.
منبع:ایسنا