یوتیوب در اقدامی که بارزکننده بلندپروازی های این سایت اشتراک گذاری ویدیو است، آزمایش دو روزه یک پلتفرم ویدیویی پخش زنده را آغاز کرد.
بزرگ ترین سایت ویدیویی جهان پیش از این پخش زنده را با نمایش رویدادهایی مانند لیگ برتر هند و سخنرانی سالانه باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا از کاخ سفید تجربه کرده بود.
با این همه یوتیوب اکنون با برنامهای که برای شباهت داشتن با محتوای تلویزیونی طراحی شده، قصد دارد در این عرصه وارد مرحله جدیدی شود.
برنامهها برای این آزمایش توسط شرکای یوتیوب شامل Howcast، نکست نیو نت ورکس، راکت بوم و یانگ هالیوود تهیه می شوند.
به گفته جاشوا سیگل، مدیر محصول و کریستوفر همیلتون، مدیر بازاریابی محصول یوتیوب، بر مبنای نتایج این آزمایش اولیه این سایت به ارزیابی عرضه پلتفرم وسیع تری برای شرکای جهانیش خواهد پرداخت.
این سایت همچنین فید "لایو کامنت" را آزمایش خواهد کرد که به کاربران امکان می دهد با برادکسترها و اعضای اجتماع یوتیوب گفتو گو داشته باشند.
گوگل که شرکت مادر یوتیوب است و این سایت را در سال 2006 به مبلغ 1.65 میلیارد دلار خریداری کرده در جست و جوی راههایی برای درآمدزایی از این سرویس ویدیویی محبوب است و به افزودن امکانات جدید و به سازی آن ادامه می دهد.
منبع: ایسنا