یاهو بهمنظور مهار کاهش کاربران و مقابله با امکانات عرضه شده از سوی مایکروسافت و گوگل و سایتهای شبکه اجتماعی فیس بوک و توییتر، سرویس ایمیل خود را بهسازی میکند.
تغییرات برنامهریزی شده برای Yahoo Mail بخشی از پروژهای با نام کد Minty بوده و افزایش سرعت این خدمات در بازارهای خارجی یاهو که اتصال اینترنتی آنها کندتر از کشورهایی مانند آمریکاست را مدنظر دارد.
یاهو همچنین در حال تغییر ظاهر این سرویس است تا آن را به طراحی سادهتر برنامه ایمیلی شبیه کند که در دستگاههای قابل حملی مانند آیپد اپل یا تلفنهای آندرویدی دانلود میشود. انتظار میرود بهروزرسانیهای سرویس ایمیل یاهو در پاییز جاری عرضه شود.
مدیران یاهو اوایل سال جاری طراحی مجدد برنامهریزی شده این خدمات را با تحلیلگران مالی و طراحان برنامه در میان گذاشته بودند اما این پروژه خیلی کم مورد توجه قرار گرفت.
یاهو میل با 97 میلیون کاربر منحصر در ماه اوت، سرویس ایمیل شماره یک در آمریکا شناخته شده و جیمیل گوگل و هات میل مایکروسافت پس از آن قرار دارند اما این آمار پایینتر از 107 میلیون بازدیدکننده در ماه اوت سال گذشته است.
بر اساس گزارش کام اسکار، مایکروسافت در سطح جهانی با 355 میلیون بازدیدکننده در ماه ژوییه که سه درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش نشان میدهد، در برابر یاهو و گوگل برتری دارد در حالی که یاهو 281 میلیون بازدیدکننده داشت که هفت درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته اما جیمیل با افزایش 22 درصدی و رسیدن بازدیدکنندگانش به 185 میلیون نفر، به سرعت در حال رشد است.
منبع: ایسنا