گروهی از شرکتهای رسانهیی و الکترونیکی بهزودی آزمایش سیستمی را آغاز میکنند که به کاربران امکان میدهد با یکبار خرید یک فیلم بتوانند در هر جایی به تماشای آن بنشینند.
این سیستم همانند دستگاههای خودپرداز ATM عمل میکند که به دارنده حساب امکان میدهند بدون توجه به برند دستگاه از هر دستگاهی پول برداشت کنند.
نام این استاندارد باز معرفی شده UltraViolet است که مورد حمایت استودیوهای فیلمسازی بزرگی مانند وارنر بروس و شرکتهای فنآوری مانند مایکروسافت قرار دارد و احتمالا چالشی را برای فورمتهای اختصاصی مورد استفاده اپل و شرکتهای دیگر بهوجود خواهد آورد.
دیسنی در حال ساخت سیستم رقیبی بهنام "کی چست" است، در حالی که اپل آهنگها و ویدیوها را از طریق فورمتهای اختصاصی در فروشگاه آی تیونز خود میفروشد.
هدف این سیستم ایجاد یک قفل دیجیتالی است که نشانههای خریداری شدن دیسکهای DVD و بلوری و دانلودهای فیلمها را ذخیره میکند و هنگامی که یک مصرفکننده فیلمی را بهصورت آنلاین خریداری میکند، بدون اینکه مجبور باشد آن را در فایلهای شخصی کپی کند، میتواند در هر جایی از جمله یک دستگاه موبایل یا تلویزیون تماشا کند.
منبع: ایسنا