نوکیا از این پس به عنوان ارائه کننده انحصاری و جهانی سرویسهای نقشه و مسیریاب یاهو به شمار رفته، و یاهو نیز از این پس به عنوان ارائه کننده انحصاری و جهانی سرویسهایOvi Mail و Ovi Chat نوکیا به شمار رفته و از این پس با نام تجاری " Ovi Mail / Ovi Chat powered by Yahoo!" شناخته خواهد شد.
ویورک، آمریکا، 3 خرداد- امروز یاهو و نوکیا خبر از همکاری مشترک جهانی در زمینه گسترش ارائه خدمات پیشتاز آنلاین خود داده که به کاربران امکان این تجربه عالی را میدهد تا همواره بتوانند با دنیای خارج ارتباط داشته و در جریان آنچه اطرافشان به وقوع میپیوندد باشند.
با بیش از 5 سال سابقه همکاری، اینک نوکیا و یاهو خواهند توانست تواناییهای یکدیگر را در زمینه ارائه خدمات ایمیل، Instant Messaging ، نقشه و مسیریابی تقویت نموده و به کاربران امکان تجربهای در سطح جهانی را برروی موبایل و کامپیوترشان بدهند.
برمبنای این همکاری:
• نوکیا از این پس به عنوان ارائه کننده انحصاری و جهانی سرویسهای نقشه و مسیریاب یاهو به شمار رفته و داراییهای یاهو در این زمینه با پیوستن Ovi Maps به آنها تحت نام تجاری " powered by Ovi " شناخته خواهد شد.
• یاهو از این پس به عنوان ارائه کننده انحصاری و جهانی سرویسهایOvi Mail و Ovi Chat نوکیا به شمار رفته و از این پس با نام تجاری " Ovi Mail / Ovi Chat powered by Yahoo!" شناخته خواهد شد.
• نوکیا و یاهو قصد دارند تا با ایجاد شناسههای کاربری مشترک برای سرویسهایشان این امکان را به کاربران بدهند تا به راحتی بتوانند با شناسههای کاربری Ovi خود از سرویسهای مشخصی از یاهو نیز استفاده کرده و بدین طریق به آسانی به محتوا و سرویسهای آنلاین مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.
اولی پکا کالاسوو مدیر ارشد اجرایی نوکیا در این باره گفت: «فراهم کردن تجربهای بینظیر برای کاربران-هم به صورت آنلاین و هم به روی موبایل- آن چیزیست که این همکاری مشترک بر آن تکیه دارد. ما میلیونها کاربر یاهو را در مهمترین بازارهای دنیا مثل آمریکای شمالی قادر میسازیم تا از امکانات منحصربه فرد Ovi بهره برند. به صورت مشابه، سرویسهای حرفهای و آنلاین یاهو نیز خدمات ایمیل و پیامنویسی بهتری را برای میلیونها کاربر Ovi Mail در تقریباً تمامی کشورهای دنیا فراهم میآورد؛ کاربرانی که بیشتر آنها برای نخستین بار اینترنت را برروی گوشیهای خود تجربه میکنند.»
کارول بارتز، مدیر ارشد اجرایی یاهو نیز دراین مورد گفت: «چه ترکیب بینظیری. ما مفتخریم که دسترسی به سرویسهای ایمیل و پیامرسانی خود را که بهترین در نوع خود هستند افزایش داده و از این طریق تجربههای فردی از طریق موبایل وب را برای افراد بیشتری در مناطق مختلف به خصوص بازارهای کشورهای درحال توسعه که ما به عنوان نسل بعدی کاربران یاهو برآنها سرمایهگذاری کردهایم فراهم میسازیم. در عین حال، ما معتقدیم که قدرت نوکیا و سرمایهگذاری بیوقفه آن در زمینه نقشه و مسیریاب میتواند محصولات ما را به طور چشمگیری افزایش داده و ما را قادر سازد تا برمناطقی که به عنوان هسته اصلی کسب و کار ما به حساب میآیند تمرکز کنیم.»
یاهو و نوکیا با یکدیگر سرویسهای اینترنتی مشترکی را ارائه کرده که همگی برمبنای نیاز اصلی مشتریان، برنامهنویسان، اپراتورها و تبلیغ کنندگان خواهد بود.
این دو شرکت از مزایای مربوط به گستره جهانی و همچنین نام تجاری شناخته شده خود در موارد مربوط به کاربران و مخاطبان استفاده خواهند کرد.
برخی از این سرویسهای مشترک از نیمه دوم سال 2010 در دسترس خواهند بود و از سال 2011 نیز کاربران در سرتاسر دنیا خواهند توانست از این خدمات استفاده نمایند.
نوکیا به عنوان بزرگترین تولید کننده موبایل در دنیا با فروش صدها میلیون موبایل در سال و همچنین به عنوان پیشتاز در زمینه نقشههای دیجیتالی با سرمایهگذاری و ابتکاری بیوقفه در ارائه سرویسهای نقشه و مسیریابی دیجیتال تمرکز کرده و اکنون توانسته است این سرویس را در 77 کشور دنیا و به 46 زبان مختلف فراهم سازد.
یاهو نیز که تعداد کاربران تمامی سایتهای مربوط به آن ماهانه به 600 میلیون نفر میرسد، به عنوان وب سایتی مرکزی و اصلی به حساب آمده که کاربران را قادر میسازد تا در هرزمان و هرکجا از زندگی آنلاین برمبنای سلایق شخصی خود لذت برند.
به عنوان یکی از نام های پیشتاز در دنیای اینترنت، یاهو از طریق ایجاد تجربههای ناب وب برروی موبایل و کامپیوتر میکوشد تا بر تعداد مخاطبان خود بیفزاید.
منبع: ایتنا