طبق گزارش موسسه تحقیقاتی گارتنر، با وجود افزایش خریدهای آنلاین و فعالیت در سایتهای محتوا و شبکههای اجتماعی، ایمیل و جستوجو همچنان در صدر فعالیتهای آنلاین کاربران است.
محققان گارتنر بیش از 4700 مصرف کننده در 18 کشور مختلف جهان را مورد بررسی قرار دادند و براساس یافتههای مطالعه آنها، تبادلات مالی آنلاین پس از ایمیل و جستوجو به عنوان سومین فعالیت محبوب آنلاین رتبهبندی شد.
بر اساس این بررسی، وجوه اجتماعی اینترنت مانند اشتراک عکس، بارگذاری و تماشای ویدیو و ایجاد محتوا در رتبه چهارم قرار گرفتند و مکان پنجم و ششم محبوبترین فعالیتهای آنلاین به نقشه و خرید تعلق گرفت.
براساس این گزارش، با توجه به متفاوت بودن گرایشهای آنلاین گروه نوجوانان، دانلود موسیقی، وبلاگنویسی و شبکه اجتماعی محبوبترین فعالیتهای اینترنتی این گروه رتبهبندی شدند.