با افزایش رقابت از جانب مایکروسافت و آی.بی.ام.، آمازون میکوشد خدمات وب خود را برای مشتریان جذابتر سازد. هفته گذشته آمازون افتتاح مرکز داده جدیدی را در سنگاپور اعلام کرد تا بدین طریق مشتریان این شرکت در آسیا، هندوستان و استرالیا به خدمات وب این شرکت دسترسی سریعتری داشته باشند.
بدین ترتیب شرکتها خواهند توانست به طور ساعتی از آمازون خرید کنند. مرکز داده سنگاپور مشتریان آسیایی و شرکتهای غربی که کاربرانشان در آن منطقه هستند را مورد هدف قرار میدهد.
در هفتههای آتی آمازون نرمافزار مدیریتی جدیدی برای 16 محصول پردازش ابری خود ارائه خواهد داد. جیمز استاتن، تحلیلگر شرکت فورستر بیان داشت: "قرار است خدمات وب آمازون در سطح جهانی عرضه شود".
خدمات وب آمازون شامل امکان پردازش از راه دور، حافظه ثبت اطلاعات، و نرم افزارهای پایگاه داده میشود. هزینه بر حسب حجم پردازش در ساعت دریافت میشود. گروه سرمایهگذاری سیتی پیشبینی کرده است که خدمات پردازش ابری آمازون حدود 650 میلیون دلار درآمد برای این شرکت طی سال جاری ایجاد خواهد کرد که 2% کل درآمد آمازون محسوب میشود.
تحقیقات شرکت Goldman Sachs حاکی است که 77 درصد از شرکتهای مورد مطالعهاش از خدمت Elastic Compute Could Service شرکت آمازون استفاده کردهاند. حدود 17% از شرکتهای مورد مطالعه از برنامههای گوگل و Salesforce.com استفاده کردهاند و حدود 10% نیز با سیستم Azure شرکت مایکروسافت کار میکنند.
منبع: همکاران سیستم