مدیرعامل شرکت تامین تلکام - اپراتور سوم تلفن همراه - گفت: سیمکارتهای اپراتور سوم رسما از 22 بهمنماه سال جاری ارائه میشود ولی درتلاشیم این کار در بعضی از شهرها سریعتر انجام شود.
سید ذبیحالله فیضآبادی در گفتوگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: براساس مجوزی که داریم امکان راهاندازی شبکههای نسل 2 و 3 (2G/3G) را خواهیم داشت.
او ادامه داد: باید ببینیم براساس استراتژیهای بازاریابی که در حال تدوین است چه رویکردی را در شهرهای مختلف از منظر (2G/3G) اتخاذ میکنیم که این موضوع تا دو ماه آینده نهایی میشود و برمبنای نتایج این مطالعات قیمتگذاری و نوع سرویسهای مبتنی بر داده تصمیمگیری خواهد شد.
وی تاکید کرد: مزیت اصلی سیمکارتهای اپراتور سوم تلفن همراه نسبت به نسلهای قدیمیتر این است که علاوه بر سرویس مکالمه (Voice) که کیفیت آن به مراتب بهتر از نسل دوم است؛ امکان ارائه سرویس دیتا و تبادل دیتا برروی این سیمکارتها وجود دارد.
او افزود: به عبارتی اینترنت پرسرعت و سرویسهای مبتنی بر آن، از جمله پرداخت از طریق موبایل (M-Payment) بانکداری همراه، تلفن تصویری VPN، ویدئو درخواستی (VOD)، ویدئو کنفرانس، پست الکترونیک (E-Mail) پیامهای چند رسانهیی، تجارت از طریق موبایل، خدمات آموزشی، بهرهبرداری از شبکههای اینترنت و اینترنت در حال حرکت و بسیاری از سرویسهای متنوع دیگر را میتوان برروی آن ارائه داد.
وی درباره تعرفه مکالمه و قیمت سیمکارتها تصریح کرد: این موضوع هنوز نهایی نشده است و باید به رقابتی بودن تعرفه توجه کنیم چون قاعده بازار، فعالیت برمبنای قیمت رقابتی است و باید دررابطه با بحث بازاریابی و فعالیت به موضوع رقابت پذیری توجه کرده و جوانب امر را در نظر بگیریم، لذا تعیین تعرفه در دست مطالعه و بررسی است.
فیضآبادی تصریح کرد: این سیمکارتها بهصورت دائمی و اعتباری است که در مورد قیمت آن تصمیم گیری خواهد شد و امیدواریم بتوانیم با تلاش مضاعف سرویس خوبی را در این زمینه ارائه دهیم.
وی با تاکید بر اینکه در حد ممکن از توان داخلی چه در بعد استفاده از تجهیزات و چه توان مهندسی داخلی استفاده خواهیم کرد گفت: بعد از صدور پروانه، 9 ماه فرصت داریم که در تهران و کلان شهرها و بخشی از جادهها این شبکه را ایجاد کنیم.
فیضآبادی درباره فعالیت اپراتور سوم و فضای رقابتی با وجود دو اپراتور دیگر تاکید کرد: در خیلی از کشورها پیش از سه اپراتور فعالیت دارند و ایران هم از این قاعده مستثنی نیست، تنوع و کیفیت خدمات و جلب رضایت مشترکان عامل تعیین کننده رقابت خواهد بود.