گوگل با هدف این که با وجود اشتباههای املایی کاربران یافتن آنچه را که در جستوجوی آن هستند، سادهتر کند، موتور جست و جویش را بهینهسازی کرده و تصحیح خودکار به آن افزود.
غول دنیای جستوجو ویژگی تصحیح خودکار واژههای جستوجوی دارای اشتباه املایی را به 31 زبان گسترش داد و نرمافزار طراحی شده برای شناسایی املای صحیح نام افراد را بهبود بخشید.
این شرکت همچنین ویژگی را که واژههای جستوجو را برمبنای مکانی که کاربران مستقر هستند، پیشنهاد میکند دقیقتر کرده است.
گوگل سال گذشته ویژگی "پیشنهاد" را راهاندازی کرد که برمبنای مکان کاربران، تقاضاهای جستوجو را توصیه میکرد اما اکنون پیشنهادهای جستوجو در صورتی که تقاضاهای جستوجو از شهرهای آمریکا باشند، محلیتر میشوند.