پس از ماه‌ها تبلیغات، آی‌پد اپل به بازار فروش وارد شد - فن آوری اطلاعات - اخبار

پس از ماه‌ها تبلیغات، آی‌پد اپل به بازار فروش وارد شد

دسته : فن آوری اطلاعات در تاريخ ۱۳۸۹/۱/۱۵ ۸:۵۷:۴۱ (818 بار خوانده شده)
پس از ماه‌ها تبلیغات و هیاهو، تبلت رایانه‌یی صفحه لمسی آی‌پد اپل سرانجام در آمریکا به بازار فروش روانه شد.



(ایسنا)، برای نخستین بار است که مصرف‌کنندگان می‌توانند سرانجام به این رایانه قابل حمل که تبلیغ بسیاری برای آن شده دست یافته و قابلیت‌های آن را آزمایش کنند؛ انتظار می‌رود این دستگاه راه گردش مردم در اینترنت، خواندن کتاب و روزنامه‌ها را متحول کند.

فروش این دستگاه قرار بود از روز شنبه آغاز شود اما بسیاری از مردم از شب قبل در مقابل فروشگاه‌های اپل در نیویورک، واشنگتن، بوستون و سانفرانسیسکو صف کشیدند تا اولین کسانی باشند که موفق می‌شوند این دستگاه را خریداری کنند، البته این صف‌ها در مقایسه با صف‌های مشاهده شده در زمان عرضه آیفون در سه سال قبل بسیار کوچک‌تر بود.

اپل آی‌پد را به‌عنوان رایانه قابل حمل سبک وزن نوآورانه‌ای توصیف کرده که ترکیبی از بهترین امکانات یک تلفن هوشمند و یک لپ‌تاپ است؛ صفحه 9.7 اینچی لمسی این تبلت شبیه یک آیفون بسیار بزرگ است و برروی سیستم عامل مشابه کار می‌کند.

قیمت‌های این دستگاه از 499 دلار برای مدل مجهز به وای فای شروع می‌شود و به 800 دلار برای مدل مجهز به اتصال نسل سوم می‌رسد و اگرچه در زمان رونمایی در اوایل سال جاری استقبال‌های متفاوتی از آن صورت گرفت اما پیش‌بینی می‌شود فروش آن تا پایان سال از سه میلیون دستگاه فراتر رود.

یکی از امتیازهای کلیدی فروش آی‌پد، برنامه‌هایی به شمار می‌روند که ویژه استفاده در این دستگاه طراحی شده‌اند؛ اپل همچنین فروشگاه دیجیتالی آی تیونز خود را به‌سازی کرده تا به مصرف‌کنندگان امکان دهد کتاب‌هایی خریداری کنند که در آی‌پد قابل خواندن هستند.

استیو جابز مدیر اجرایی اپل زمانی که آی‌پد را در ماه ژانویه رونمایی کرد، آن را دستگاه انقلابی توصیف کرد که تجربه رایانش را تغییر خواهد داد.