مایکروسافت در تلاش گسترده برای بزرگترین خرید تاریخ خود ناکام ماند و در راستای رقابت بهتر با گوگل بر سر گسترش تجارت آنلاین به خانه اول بازگشت.
به گفته استیو بالمر شرایط مالی تعیین شده از سوی یاهو قابل پذیرش نیست.
مایکروسافت با انصراف از تصمیم خود برای خرید یاهو که مذاکرات آن برای مدت سه ماه در جریان بود، در تلاشی گسترده برای بزرگترین خرید تاریخ خود ناکام ماند و در راستای برنامهریزی برای رقابت بهتر با گوگل بر سر گسترش تجارت آنلاین به خانه اول بازگشت.
استیو بالمر مدیرعامل مایکروسافت در اطلاعیهای که عصر شنبه) منتشر گردید اعلام داشت: «ما هنوز هم معتقدیم پیشنهادمان برای تصاحب یاهو به نفع هر دو طرف و همچنین کل بازار بود. تلاش ما برای خرید و ترکیب امکانات دو شرکت با هدف دسترسی به انتخابهای بهتر و دستیابی به ابتکارات جدید در بازار صورت گرفته و در این راه بدنبال افزایش ارزش واقعی سهامداران و کارکنان خود بودهایم.»
از سوی دیگر یاهو نیز در اعلامیهای تصریح کرد شرایط و قیمت پیشنهادی از سوی مایکروسافت بسیار پائین بوده و سهامداران یاهو نیز بر این مطلب اجماع نظر دارند
آخرین مبلغ پیشنهادی مایکروسافت برای خرید یاهو 44.6 میلیارد دلار بود که مورد پذیرش این شرکت قرار نگرفت.