مایکروسافت تحت فشار گروههای مدافع حریم خصوصی، پذیرفت تمامی اطلاعات جمعآوری شده در مورد کاربران در موتور جستوجوی بینگ را پس از شش ماه پاک کند.
ایسنا)، مایکروسافت نخستین موتور جستوجوی بزرگی است که موافقت میکند اطلاعات کاربران را پس از شش ماه پاک کند.
این شرکت تاکنون آدرسهای IP کاربران بینگ را پس از شش ماه نامشخص میکرد، با این همه بهدنبال لابی گروهی از رگولاتورهای ملی اتحادیه اروپا که «گروه کاری ماده 29» نام دارند، پذیرفت تمامی اطلاعات ذخیره شده در مورد کاربران استفاده کننده از بینگ را پس از شش ماه پاک کند.
همین گروه با گوگل و یاهو نیز مذاکراتی داشته تا اقدام مشابه را در پیش بگیرند و اطلاعات جستوجوی کاربران را پاک کنند اما تاکنون تنها مایکروسافت پذیرفته که این اقدام را انجام دهد.
شرکتهای اینترنتی در بحث مربوط به نگهداری اطلاعات استدلال میکنند، ثبت جستوجوهای گذشته به آنها کمک میکند کارآمدی موتورهای جستوجوی خود را ارتقاء دهند.
اما به گفته مدافعان حریم خصوصی، این شرکتها بهمنظور نمایش تبلیغات هدفمند که منبع اصلی درآمد آنها است، از اطلاعات مذکور برای گردآوری اطلاعات مربوط به عادتهای کاربران استفاده میکنند.