مایکروسافت با رشد نسبتا سریع نسبت به رقیبانش در ماه دسامبر، همچنان به کسب سهم در بازار جستوجو ادامه میدهد.
(ایسنا)، سهم جستوجوهای مایکروسافت در آمریکا ماه گذشته به 10.7 درصد رسید که 0.4 درصد نسبت به ماه نوامبر افزایش داشت.
طبق آمار کام اسکار، گوگل با 65.7 درصد از سهم بازار در ماه دسامبر که افزایش اندک 0.1 درصدی نسبت به ماه نوامبر داشت، همچنان اکثر جستوجوهای انجام گرفته را در اختیار دارد.
رشد موتور جستوجوی بینگ مایکروسافت به بهای تنزل یاهو، Ask و Aol صورت میگیرد؛ سهم یاهو با کاهش اندک از 17.5 درصد در ماه نوامبر به 17.3 درصد در دسامبر رسید و سهم Aol نیز در طی این مدت از 2.8 درصد به 2.6 درصد سقوط کرد.
از زمان راهاندازی شدن بینگ در ماه ژوئن، این موتور جستوجو رشد مداوم اما کندی را تجربه کرده است و طی این مدت صاحب امکانات جدیدی شده که شاید در رشدش سهیم بودهاند.
نتایج جستوجوی بینگ در نیمه ماه نوامبر از فنآوری Wolfram Alpha نیز بهره گرفت که به کاربران امکان میدهد حسابهای ریاضی پیچیده را تایپ کرده یا با وارد کردن نام مواد غذایی، اطلاعات مربوط به تغذیه دریافت کنند.