ویندوز 7 به هدف نشست - اخبار - اخبار

ویندوز 7 به هدف نشست

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۸/۸/۲ ۸:۱۷:۰۴ (677 بار خوانده شده)
سیستم عامل جدید مایکروسافت استقبال منتقدان، کارشناسان و کاربرانی را به همراه داشته است که نسخه آزمایشی آن را پیش از انتشار نسخه نهایی امتحان کرده بودند. به گفته اکثر منتقدان، ویندوز 7 یک پیشرفت قابل توجه نسبت به ویندوز ویستا است.


استیو بالمر در مراسم عرضه ویندوز 7 در نیویورک گفت: براین باوریم که مصرف کنندگان از قابلیت‌های جدید ویندوز 7، سرعت و کارایی بالای آن لذت خواهند برد.

با ویندوز 7 کارهای بسیار بیش‌تری می‌توانید انجام دهید. از این گذشته دامنه و تنوع نرم‌افزاری این سیستم عامل بی نظیر است.

برایان‌هال، مدیر کل گروه تجاری Windows Live مایکروسافت می‌گوید: بازخورد میلیون‌ها کاربری که نسخه آزمایشی ویندوز 7 را امتحان کرده بودند حاکی از آن است که ما تمام استانداردهای یک سیستم عامل نسل جدید را در ویندوز 7 گنجانده‌ایم.

هال در مورد پیشی گرفتن پیش فروش آنلاین ویندوز 7 از قسمت جدید کتاب هری پاتر در انگلیس می‌گوید: تاکنون هیچ وقت سابقه نداشته است که مصرف کنندگان در آستانه انتشار یک نسخه از سیستم عامل ویندوز این قدر هیجان داشته باشند.

مایکروسافت برای بالابردن محبوبیت سیستم عامل جدید خود همچنین مهمانی‌هایی را برگزار می‌کند و در آن به رایگان به شرکت کنندگان ویندوز 7 هدیه می‌دهد.

از سوی دیگر غول نرم‌افزاری به تازگی اولین شعبه از فروشگاه‌های زنجیره‌ای خود را در ایالت آریزونا تاسیس کرده است.

به عقیده کارشناسان، وجود یک فروشگاه متمرکز، فروش محصولات متنوع مایکروسافت از جمله سیستم عامل ویندوز 7 را ‌افزایش می‌دهد.

این فروشگاه همچنین لپ‌تاپ، نت‌بوک و کامپیوترهای رومیزی مجهز به سیستم عامل ویندوز، مدیا پلیر زون، کنسول بازی Xbox 360 و تلفن‌های همراه مبتنی بر سیستم عامل ویندوز موبایل را به فروش می‌رساند.

دومین فروشگاه زنجیره‌ای مایکروساف قرار است هفته جاری در ایالت کالیفورنیا آغاز به کار کند. گفتنی است از هفته گذشته فروش کامپیوتر‌های شخصی شرکت‌هایی چون سونی، دل و لنوو در فروشگاه آنلاین مایکروسافت آغاز شد.

مایکروسافت ماه فوریه گذشته دیوید پورتر (David Porter)، مدیر فروش پرسابقه فروشگاه زنجیره‌ای وال مارت را به عنوان نایب رییس فروشگاه‌های زنجیره‌ای خود به خدمت گرفت.

هدف مایکروسافت از جذب این مدیر کارکشته با 27 سال سابقه تاسیس یک فروشگاه زنجیره‌ای برای رقابت با فروشگاه‌های موفق اپل بود.

انتظار می‌رود با انتشار ویندوز 7 نسل جدیدی از کامپیوترهای شخصی با قیمت پایین و قابلیت بالا مبتنی بر این سیستم عامل وارد بازار شود.

هال در این باره می‌گوید: ویندوز 7 از همان ابتدا بازار سخت‌افزاری گسترده‌ای پیشرو دارد.

استفن بیکر (Stephen Baker)، تحلیلگر گروه تحقیقاتی NPD می‌گوید: یک هفته قبل از انتشار ویندوز 7 سری به فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی بزرگ آمریکا زدم و متوجه شدم هیچ جا ویندوز ویستا نمی‌فروشد، بلکه ویندوز 7 ویترین همه فروشگاه‌ها را تسخیر کرده بود.

ارتقای ویندوز XP یا ویستا به ارزان ترین نسخه ویندوز 7، 120 دلار هزینه دارد.

راب اندرل، کارشناس موسسه تحقیقاتی Enderle Group می‌گوید: ویندوز ویستا مثل یک قطار شکسته و درب و داغان است و کاربران ویندوز باید بی بر و برگرد سیستم عامل شان را به ویندوز 7 ارتقا دهند.

به نظر می‌رسد مایکروسافت از اشتباهات خود در ویندوز ویستا درس گرفته و در طراحی ویندوز 7 با تولیدکنندگان کامپیوتر و نرم‌افزار و مصرف کنندگان تعامل نزدیکی داشته است.

به گفته پاری مونسل (Parri Munsell)، مدیر گروه کاربری محصولات مصرفی مایکروسافت از زمان انتشار نسخه آزمایشی ویندوز 7 در ژانویه سال میلادی جاری بیش از 8 میلیون نفر این سیستم عامل را تست کرده‌اند.

از ویژگی‌های جدید ویندوز 7 می‌توان به طراحی جدید تسک بار برای اجرای برنامه‌ها و عوض کردن پنجره‌ها، امکانات قابل توجه برای به اشتراک‌گذاری فایل با PCهای دیگر و نرم‌افزار پیشرفته اصلاح عکس و تصاویر ویدیویی اشاره کرد.

علی پارکر عضو تیم طراحی ویندوز می‌گوید: کارکردن در محیط ویندوز 7 لذت بخش است. مدت‌ها بود ویندوز چنین بازخورد مثبتی از کاربران دریافت نکرده بود، به طوریکه حتی کاربران مکینتاش اپل هم از نصب ویندوز هم در کنار سیستم عامل خود صحبت می‌کنند.


منبع: فناوران
مترجم: ستاره سیارگان