یاهو قصد دارد به منظور جلب رضایت کاربران متقاضی "اشتراک گذاری اطلاعات" سرویسهای حاضر در سایت خود را سازماندهی دوباره کند.
دومین موتور جستجوی دنیا در تلاش است تا همگام با دیگر سایتهای محبوب شبکه های اجتماعی مثل "فیس بوک" و "مای اسپیس" گامهایی را با هدف جلب رضایت مشتریان بردارد.
در حقیقت یاهو در ماههای اخیر در حال سازماندهی دوباره سرویسهای حاضر در سایت خود است و می خواهد این سایتها را با پدیده "اشتراک گذاری اطلاعات" سازگار کند.
به این ترتیب کاربران یاهو می توانند تمام اطلاعات مور نظر را در پرونده شخصی خود روی یک فضای واحد شکل دهند و این اطلاعات را در وب با دوستان خود به اشتراک بگذارند.
براساس گزارش وب نیوز، این موتور جستجو در یک لحظه استراتژیک و درست در زمانی که پیشنهاد خرید 44 میلیارد دلاری مایکروسافت مطرح شد سرویس "یاهو! استراتژی باز" (Yahoo! Open Strategy) را راه اندازی کرد.
در حال حاضر در بین 500 میلیون کاربر ماهانه یاهو بیش از 10 میلیارد اتصال اجتماعی وجود دارد. این اتصالات در قالب "ایمیل"، لیست پیامهای فوری، آدرسها و دیگر اتصالات اشتراک گذاری شده انجام می شود.
یاهو با خرید سایت اشتراک گذاری عکس "فلیکر" در سال 2005 وارد حوزه شبکه های اجتماعی شد.