یاهو برای حفظ توان رقابتش به بهسازی محصولات متعدد از جمله جستوجو، مسنجر و یاهو میل اقدام میکند.
گزارش سرویس فنآوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یاهو در برنامهای که به منظور معرفی ارتقاءهای آینده محصولاتش برپا شد اعلام کرد، قابلیتهای موتور جستوجوی خود را با هدف رقابت با بینگ افزایش میدهد و امکانات جدیدی شامل فیلتر حساس به متن در نتایج جستوجوی خود اضافه میکند و از جستوجوهای قبلی کاربر برای پی بردن به منظور وی در جستوجوهای جدید و محدود کردن نتایج به اطلاعات مربوط استفاده میکند.
این در حالی است که طبق قرارداد یاهو و مایکروسافت، موتور جستوجوی بینگ قرار است خدمات جستوجوی سایتهای یاهو را اداره کند. یاهومیل که با وجود نوآوریهای جیمیل گوگل همچنان محبوبترین سرویس ایمیل باقی مانده و همچنین یاهومسنجر نیز بهروزرسانیهایی دریافت خواهند کرد.
یاهو میل بهسازی شده دارای امکانات شبکه اجتماعی متعدد مانند امکان بهروزرسانی وضعیت کاربری و اشتراک مطالب با افراد موجود در فهرست تماسها خواهد شد و از دیگر تغییرات آن افزایش حجم فایلهای ضمیمه از 10 به 25 مگابایت است.
مسنجر نیز با افزوده شدن تماسهای ویدیویی و چت چهره به چهره تمام صفحه شاهد تحول اساسی خواهد بود. برنامه آیفون بهبود یافته، انتخاب کننده زبان ارتقاءیافته، بهروزرسانی جدیدی به نام تپ که به کاربران امکان میدهد پیامهای جدید توییتر را بیابند یا به فلیکر عکس ارسال کنند از جمله ویژگیهای افزوده شده به مسنجر است.