ابتکار جدید یاهو برای ایمیل؛ عرضه تمبرهای خیریه برای مبارزه با هرزنامه - اینترنت - اخبار

ابتکار جدید یاهو برای ایمیل؛ عرضه تمبرهای خیریه برای مبارزه با هرزنامه

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۸/۵/۲۴ ۹:۰۱:۴۳ (990 بار خوانده شده)
یاهو که بزرگ‌ترین فراهم‌کننده خدمات ایمیل جهان است، خدمات ابتکاری جدیدی را برای اجتناب کاربران از دریافت هرزنامه پیشنهاد کرد.



(ایسنا)، این شرکت سرویس جدیدی به نام «سنت میل» را معرفی کرده که به کاربران امکان می‌دهد یک بسته تمبر مجازی 500 تایی را به قیمت پنج دلار یا یک سنت به ازای هر تمبر خریداری کنند. حاصل فروش این تمبرها به سازمان خیریه مورد انتخاب کاربر داده می‌شود و هر تمبر ایمیلی حاوی لوگوی خیریه است.

یاهو علاوه بر سود رساندن به گروه‌های بشردوستانه، امیدوار است که این برنامه هرزنامه را کاهش دهد؛ این برنامه با افزودن تمبر منحصر به هر پیام، برای عبور از فیلترهای هرزنامه طراحی شده است.

این اقدام از جمله تلاش‌های معدود برای مقابله با پیام‌های ناخواسته است. با وجود تلاش‌های جدید برای تعطیلی میزبانان ارسال‌کنندگان هرزنامه، حجم جهانی هرزنامه به دلیل فعالیت شبکه‌های بوت نت و داروخانه‌های آنلاین به افزایش بی‌سابقه‌ای رسیده است.