گوگل برای فراهم سازی نتایج شخصی شده و دسترسی راحت تر کاربران به وب سایتهای مورد نظرشان، ویژگی Suggest را بهسازی کرد.
(ایسنا)، غول جستوجوی اینترنت گوگل دهها بروزرسانی در نتایج جست و جوی قابل پیش بینی خود اضافه کرده که بصورت پیشنهادهایی در نواربازشو و همزمان با وارد کردن تقاضای جست و جو در کادر، ظاهر می شوند.
با انجام این ارتقا، Google.com برای کاربرانی که مایلند مجددا به سایتهای بازدید شده در گذشته مراجعه کنند بر مبنای سابقه جست و جوی آنها، پیشنهادهای شخصی ارایه می کند.
بر اساس این گزارش، کاربرانی که با اسم کاربری وارد سرویس گوگل می شوند و گزینه «وب هیستوری» آنها فعال است پیشنهادهای گوگل را برمبنای جستوجوهای قبلی شان مشاهده خواهند کرد اما در صورتی که این جستوجوها شخصی بوده و کاربران مایل به نمایش داده شدن مجدد آنها نباشند، گوگل گزینهای برای کلیک بر روی عبارت«حذف شدن» در سمت راست لینک های نتایج جست و جو قرار داده تا در جست و جوهای آینده نمایش داده نشوند.
گوگل همچنین تبلیغات را نیز در نتایج جست و جو قرار می دهد. کاربران با وارد کردن تقاضای جست و جو برای یک محصول خاص یا شرکتی که ممکن است تبلیغ کننده گوگل باشد، فهرست پیشنهادهای معمولی را مشاهده خواهند کرد اما لینک پایانی، آنها را به سایت رسمی محصول هدایت می کند.
گوگل همچنین شمار نتایج جستوجو را که پیش از این نمایش داده می شد برداشته زیرا این شرکت نظراتی در مورد مفید نبودن آنها دریافت کرده است. این موتور جست و جو همچنین متن پیشنهادها را درشت کرده تا به کاربران در مرور سریعتر فهرست کمک کند.