محققان امنیتی نسبت به استفاده مجدد هرزنامهنویسان از روش قدیمی قرار دادن پیامهای هرزنامه در تصاویر هشدار دادند.
ایسنا)، بر اساس گزارش گروه ایکس فورس سیستم امنیت اینترنت آی بی ام، هرزنامه تصویری که در اواخر 2006 و اوایل 2007 به اوج خود رسیده بود دوباره بهکار گرفته شده و ماه گذشته 25 درصد از هرزنامهها را تشکیل داد.
هنگامیکه هرزنامهنویسان به جای نوشته، استفاده از تصاویر را شروع کردند، موفق شدند پیامهای خود را از فیلترهایی عبور دهند که تنها برای ممانعت از عبور هرزنامههای نوشتاری طراحی شده بودند.
موفقیت آنها به رشد انفجاری هرزنامههای تصویری منتهی شد و هرزنامهنویسان و شرکتهای امنیتی برای ماهها بازی موش و گربه راه انداختند.
به گفته محققان تنها تفاوتی که این بار وجود دارد تبلیغ فروش است. در حالی که بیشتر هرزنامههای تصویر قدیمی مربوط به فروش سهام بودند اکنون برروی فروش داروها و قرصها تمرکز یافتهاند.
بر اساس این گزارش، بازگشت هرزنامه تصویری ممکن است شروع از سرگیری روشهای قدیمی موفق از جمله هرزنامههای صوتی و هرزنامههای مبتنی بر PDF باشد که در سالهای 2006 و 2007 متداول شدند.