کادر جستوجوی مستقیم اینترنت بهعنوان جدیدترین ابزار آزمایشی Gmail Labs به سرویس ایمیل گوگل اضافه شد.
به گزارش سرویس فنآوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این اقدام محورگرایی جیمیل را افزایش داده و فرصت جدیدی برای نمایش تبلیغات به گوگل میدهد.
این ابزار آزمایشی کادر جستوجویی را در سمت چپ پیامی که کاربران می نویسند، نمایش میدهد و وارد کردن عبارات جستوجو در آن پنجره کوچکی را با شماری از نتایج نشان میدهد و این نتایج یا آدرس سایت میتواند در داخل پیام ایمیل یا در یک پیام جداگانه کپی شود.
این اقدام بازتاب افزایش وسعت کارهایی است که در جیمیل در کنار دریافت و ارسال ایمیل قابل انجام هستند. گوگل پیش از این پیام فوری و چت ویدیویی را که ابزارهای ارتباطی مشابه ایمیل هستند به جیمیل اضافه کرده است و همچنین از طریق رابط کاربری برنامه کدبازی، ارتباط با سرویسهای تقویم و سند گوگل و سرویس شرکتهای دیگر مانند توییتر را امکانپذیر کرده است.
بر اساس این گزارش واضح است که گوگل تمایل دارد کاربران زمان بیشتری را در جی میل بگذرانند. به علاوه این ویژگی به گوگل امکان میدهد تبلیغات جستوجوی بیشتری را نمایش دهد. جیمیل گاهی با استفاده از فنآوری مشابهی که گوگل برای سرویس AdSense استفاده میکند، تبلیغات را در سمت راست بدنه پیام و بر مبنای متن آن نمایش میدهد.
جیمیل همچنین به تازگی از طریق Gmail Labs برنامه کمکی عرضه کرده که به ابزار انتخاب کننده شکلکهای خندان 1200 یا بیشتر شکلک خندان اضافه میکند.