مدیر کل رایانه شرکت مخابرات استان تهران از پیگیری نامههای اداری مشترکان تلفن ثابت و نیز دیگر کسانی که با شرکت مخابرات در ارتباطند از طریق شماره تلفن 1818 خبر داد.
بهروز مشفقی در گفتوگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به توسعه چشمگیر سیستم پرداخت 1818 برای مشترکان اشاره و اظهار کرد: تا پیش از این پرداخت قبوض از طریق شبکه شتاب و تنها بانک صادرات امکانپذیر بود و در حال حاضر از انتهای اسفندماه بانک ملت هم به این سرویس اضافه شد و درواقع اکنون دو بانک رابط گلوگاه پرداخت قبوض هستند.
او با بیان این که اضافه شدن بانک صادرات به این طرح باعث افزایش ظرفیتها شده همچنانکه با افزایش ظرفیت امنیت نیز بالا رفته است، افزود: قرار است طی طرحی مردم بتوانند نامههایی که وارد سیستم اتوماسیون اداری شرکت شده و در آنجا ثبت میشود را به وسیله کد رهگیری و از طریق تلفن 1818پیگیری کنند.
به گفته مدیر کل رایانه شرکت مخابرات استان تهران اتوماسیون اداری شرکت مخابرات استان تهران در حال حاضر بالقوه این توانایی را دارد و ما درصدد بالفعل کردن آن هستیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: از زمان راهاندازی سرویس 1818 تا اسفندماه استفاده از این سرویس برای پرداخت قبوض به صورت تصاعدی افزایش یافته است. آنچنانکه 35 درصد از پرداخت قبوض به صورت الکترونیکی و توسط خودپرداز بانک، تلفن بانک و 1818 بوده است. سرویس 1818 بهترین روش است زیرا در لحظه بعد از پرداخت بدهی مشترک صفر میشود.