غول موتور جستوجو به تازگی نتایج جستوجوی محلی در نقشهها را به طور جهانی عرضه کرده که با ردیابی آدرس IP کاربر اطلاعات محلی مرتبط تری با نتایج جستوجو فراهم کند.
ایسنا)، گوگل در اقدامی که ممکن است جنجالبرانگیز باشد در وبلاگ رسمی خود فاش کرد که با تطبیق کاربر به مکان جغرافیایی گسترده، اطلاعات نتایج جستوجو را بومیترمیکند.
بر اساس این پست ارسال شده، اگر کاربر در تقاضای جستوجو محل خود را مشخص کند، نتایجش اغلب برروی نقشه نشان داده میشود اما این شرکت دریافته است که کاربران بیشتر اوقات جستوجوهای سادهتری مانند رستورانها یا دندانپزشکی را بدون مشخص کردن مکان خود انجام میدهند اما اکنون هنگامی که کاربران در گوگل جستوجو می کنند، این موتور جستوجو حدس میزند که آنها در کجا هستند و نتایج نزدیک به آنها را نشان میدهد.
طبق این گزارش، گوگل محل کاربران را با استفاده از آدرسهای IP یا تنظیمات مکان تعیین شده توسط کاربر ردیابی خواهد کرد اما با توجه به جنجال به وجود آمده بر سر سرویس Google Latitude که محل کاربران را به طور دقیقتری نشان میدهد ممکن است بسیاری از افراد ترجیح دهند اصلا ردیابی نشوند.
لازم به ذکر است که ردیابی افراد از طریق آدرس IP آنها نه مورد جدیدی به شمار میرود و نه کاملا دقیق است و تبلیغات کنندگان اغلب با استفاده از مکان IP سعی میکنند تبلیغات بومیتری را نمایش دهند.